Avatar billede xzaboo Praktikant
17. juli 2008 - 12:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problem med Talværdi fra underform. til hovedform.

Hej Eksperten..

Jeg har i en underformular et felt som hedder [SumUdenOlie], og dette felt henter jeg værdien fra op i hovedformularen til et Ubundet felt kaldet [HentFraUnderform]. Dette gør jeg med følgende sætning:

Me.HentFraUnderform = Me.tblSending_underformular1!SumUdenOlie

Denne del virker også fint, men hvis der ikke findes nogle poster i underformularen, eller hvis [SumUdenOlie] bare er blankt, så vil jeg gerne have [HentFraUnderform] = 0. Jeg har forsøgt med en If-sætning som ser på om [SumUdenOlie] = Null eller "", og ingen af delene har virket for mig, også selvom jeg kan se at VBA læser [SumUdenOlie] = Null, så vælger den blot at springe videre til Else i If-sætningen. Er der nogen der har et bud på hvad jeg gør forkert?

Mvh.
Steffen
Avatar billede terry Ekspert
17. juli 2008 - 12:18 #1
If there is more than one record on the sub form which one is shown on the main form?
Avatar billede terry Ekspert
17. juli 2008 - 12:19 #2
maybe I can take a look if you send me your dB in connection to the other question you have
Avatar billede kabbak Professor
17. juli 2008 - 12:19 #3
if isempty(Me.tblSending_underformular1!SumUdenOlie) then
Me.HentFraUnderform = 0
else
Me.HentFraUnderform = Me.tblSending_underformular1!SumUdenOlie
end if
Avatar billede fdata Forsker
17. juli 2008 - 12:22 #4
Access kan ikke lide
  If x=Null Then ...
Brug
  If IsNull(x) Then ...
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2008 - 12:25 #5
Jeg er lige på vej ud af døren, så jeg følger ikke op på mit svar før måske i aften, men kan du ikke bruge:

Me.HentFraUnderform = nz(Me.tblSending_underformular1!SumUdenOlie, 0)
Avatar billede xzaboo Praktikant
17. juli 2008 - 12:46 #6
Prøvede svarene af, og fdata's svar fungerer helt som det skal :)

Hvis du lægger et svar, så skal jeg accepterede det fdata

og tak for hjælpen alle andre :)
Avatar billede fdata Forsker
18. juli 2008 - 10:00 #7
Et svar
Avatar billede fdata Forsker
18. juli 2008 - 10:00 #8
.. og vi prøver lige igen  ;o)
Avatar billede petersen7913 Forsker
18. juli 2008 - 10:58 #9
Du kan også teste for null ved at bruge Nz()

If Nz(felt, "*") = "*" then .....

Dvs. hvis felt er null returneres en *, ellers returneres værdien af felt.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2008 - 08:06 #10
Du skal lige markere fdata's navn og så acceptere, så vi kan få spm. lukket!~)
Avatar billede xzaboo Praktikant
21. oktober 2008 - 17:06 #11
beklager den forsinkede "afslutning" :)
Avatar billede fdata Forsker
21. oktober 2008 - 23:38 #12
No problem. Takker for point ;o)