Avatar billede ipete Nybegynder
17. juli 2008 - 10:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mystiske resultater ved træk i celle

Hej Ekspert-brugere,

Jeg har lavet et ark, der trækker resultater fra et andet ark.

Jeg har det problem, at når jeg laver en reference i en celle for eks. januar måned på et produkt, så tager den rigtig nok resultatet fra dataarket, men når jeg så vil trække i cellen for at få resultaterne for februar måned osv., så laver den samme resultat som i januar måned og det er først når jeg klikker op i formellinien og trykker enter, at det rigtige resultat kommer.

Nogen der kan forklare dette, og hvorledes jeg får det rettet, så jeg ikke skal ind i samtlige celler og trykke enter :)

På forhånd tak.

/Peter
17. juli 2008 - 11:27 #1
Jeg formoder det er Excel, der er tale om?

Det lyder som om du har slået den automatiske beregning fra.
Fuktioner->Indstillinger, fanen Beregning
Marker feltet Automatisk
17. juli 2008 - 11:28 #2
Du kan også bruge F9 tasten til at genberegne alle formler med.
Avatar billede ipete Nybegynder
17. juli 2008 - 12:41 #3
Hej Erik,

Helt perfekt - jeg takker! :)

/Peter