Avatar billede gubien Nybegynder
17. juli 2008 - 09:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Dropdown list og mssql

Hej allesammen!

Jeg sidder og bokser med en dropdownlist, eller rettere to af slagsen.

De begge skal indgå i en form og skal fyldes ud fra en tabel med de respektive værdier.

Probelmet er, jeg ikke kan få dem til at ingå i en form.

Jeg har lavet formen i php, for at kunne kalde den fra en anden side.

$form3 = "<form id=\"form3\" method=\"post\" action=\"index.php?mode=opret\">

//form inholdet her

</form>";

Seperat virker den ene dropdown fint, den anden fungere dog ikke??
Kan det overhovedet lade sig gøre det jeg forsøger??

Grunden til jeg ikke laver formen i ren html, er for at kunne holde koden og "design" adskilt, men jeg er lidt ny, så måske gør jeg det bare forkert??
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juli 2008 - 09:46 #1
Noget ala:

$form3 = '<form id="form3" method="post" action="index.php?mode=opret">';

$query = mysql_query("SELECT * FROM tabel");
if(mysql_num_rows($query)>0){
$form3 .= '<select name="option1">';
while($row = mysql_fetch_assoc($query)){
$form3 .= '<option value="'.$row['id'].'">'.$row['value'].'</option>';
}
$form3 .= '</select>';
}

$form3 .= '</form>';
Avatar billede fbhzone Nybegynder
17. juli 2008 - 12:14 #2
Løsningen som jakobdo har foreslået er til MySQL.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med MSSQL, men blot så du ved at det, memindre du har skrevet forkert i subject, ikke virker :)
Avatar billede gubien Nybegynder
17. juli 2008 - 16:20 #3
Det lader til at virke fint, der er dog bare ét problem, mine værdier som hentes fra tabellen står ved siden af dropdown boxen, og ikke I den?

$form3 = '<form id="opret" method="post" action="">';

$form3 .= '<table>';
$form3 .= '<tr>    ';
$form3 .= '<td>Test1</td>';
$form3 .= '<td><input type="text" name="Tag_Serial"></td>';
$form3 .= '<td>Test2</td>';
$form3 .= '<td><input type="text" name="Note"/></td>';
$form3 .= '</tr>';

$query = mssql_query("SELECT typen FROM typen ORDER BY typen");
if(mssql_num_rows($query)>0){
$form3 .= '<tr>';
$form3 .= '<td>Test3</td>';
$form3 .= '<td><select name="option1"></td>';
while($row = mssql_fetch_assoc($query)){
$form3 .= '<td><option value="'.$row['typen'].'">'.$row['typen'].'</option></td>';
}
$form3 .= '<td></select></td>';
}
$form3 .= '<td><input type="submit" name="Submit" value="Create"/></td>';
$form3 .= '</tr>';

$form3 .= '</table>';
$form3 .= '</form>';

echo $form3;

Det har jeg godt nok aldrig oplevet!! :(
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juli 2008 - 16:42 #4
Prøv lige at ret:
$form3 .= '<td><select name="option1"></td>';
while($row = mssql_fetch_assoc($query)){
$form3 .= '<td><option value="'.$row['typen'].'">'.$row['typen'].'</option></td>';
}
$form3 .= '<td></select></td>';
}
$form3 .= '<td><input type="submit" name="Submit" value="Create"/></td>';

til:

$form3 .= '<td><select name="option1">';
while($row = mssql_fetch_assoc($query)){
$form3 .= '<option value="'.$row['typen'].'">'.$row['typen'].'</option>';
}
$form3 .= '</select></td>';
}
$form3 .= '<td><input type="submit" name="Submit" value="Create"/></td>';
Avatar billede gubien Nybegynder
17. juli 2008 - 21:29 #5
Ja det kan jeg da godt se nu, det table er da helt hen i vejret.  Mange tak for hjælpen. Opret svar :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juli 2008 - 22:08 #6
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. juli 2008 - 09:39 #7
Takker for point.
Avatar billede gubien Nybegynder
19. juli 2008 - 15:40 #8
Har du oplevet problemer med at "get modes" ikke virker sammen med dette?

Jeg oplvere pt. at min mode bliver ignoreret.

$SogInventar_Form = '<form name="SogInventar_Form" id="form7" method="get" action="index.php?mode=sog">';

Når formen submittes kan jeg se ser stien således ud

index.php?name=Hej&location=dk&Submit=Sog

den burde dog se således ud:

index.php?mode=sog&name=Hej&location=dk&Submit=Sog

Hvad sker der??
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. juli 2008 - 18:19 #9
ret til:
$SogInventar_Form = '<form name="SogInventar_Form" id="form7" method="get" action="index.php">';
$sogInventar_Form .= '<input type="hidden" name="mode" value="sog" />';
Avatar billede gubien Nybegynder
19. juli 2008 - 18:50 #10
det virker desværre ikke :o(
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. juli 2008 - 20:52 #11
Hvis du vil have samme effekt som: mode=sog, så gør det ihf.
Ellers gør du noget forkert.
Avatar billede gubien Nybegynder
19. juli 2008 - 22:06 #12
Jeg tror også fejler ligger et andet sted, for når jeg kører musen henover min submit knap, står stien korrekt, altså "index.php?mode=sog"

Men når jeg klikker på knappen, så er stien bare,
"index.php?mode=sog&name=Hej&location=dk&Submit=Sog"
Avatar billede gubien Nybegynder
19. juli 2008 - 22:27 #13
$SogInventar_Form  = '<form name="SogInventar_Form" id="form7" method="get" action="index.php">';
$sogInventar_Form .= '<input type="hidden" name="mode" value="sog" />';

$SogInventar_Form .= '<table id="tblSogInventar_Form">';

$SogInventar_Form .= '<tr>';
$SogInventar_Form .= '<td>Name</td>';
$SogInventar_Form .= '<td><input type="text" class="inputField" name="name"></td>';
$SogInventar_Form .= '<td>Location</td>';
$SogInventar_Form .= '<td><input type="text" class="inputField" name="location"/></td>';
$SogInventar_Form .= '</tr>';

$SogInventar_Form .= '<tr>';
$SogInventar_Form .= '<td><input type="submit" name="Submit" value="Sog"/></td>';
$SogInventar_Form .= '</tr>';

$SogInventar_Form .= '</table>';
$SogInventar_Form .= '</form>';

echo $SogInventar_Form;

Det lader ikke til html koden virker som den skal når den er pakket ind i php
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. juli 2008 - 14:26 #14
Hvis stien er: "index.php?mode=sog&name=Hej&location=dk&Submit=Sog"
så er den da ok
Avatar billede gubien Nybegynder
20. juli 2008 - 15:24 #15
Det var en fejl, stien er index.php?name=Hej&location=dk&Submit=Sog
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. juli 2008 - 16:11 #16
For fanden da også...
Bemærk lige:

$SogInventar_Form  = '<form name="SogInventar_Form" id="form7" method="get" action="index.php">';
$sogInventar_Form <--- Lille s efter $
Ret det til STORT S og det virker.
Avatar billede gubien Nybegynder
20. juli 2008 - 16:30 #17
ahhh ja ffs, case sentesive shit!

NU virker det! MANGE tak for hjælpen, jeg er super god til at stirre mig blind på ting...hhaa
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. juli 2008 - 17:15 #18
Ja, den havde jeg sgu også lige overset! :o)