Avatar billede cowboy Nybegynder
16. juli 2008 - 19:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hoover på link med a class

Jeg forsøger at ændre style på følgende HTML kode: ( "Link" er stylet i et eksternt CSS dokument, som jeg ikke har adgang til. "Link" var til at starte med sort og uden understreg)

<TABLE BORDER="0" WIDTH="100%" CELLPADDING="2" CELLSPACING="0" CLASS="Toolbar_ProductInfo">
<TR>
<TD width="250" ALIGN="RIGHT">
<A CLASS="Toolbar_ProductInfo" HREF="#">Link</A>
</TD>
</TR>
</TABLE>

Jeg ikke adgang til ovenstående kode, men jeg kan style det via CSS i en formular der er tilknyttet CMS'en. Min style kode ser således ud: (hvor jeg giver "link" en hvid farve og en understreg. Det virker fint)

<style>
.Toolbar_ProductInfo td a.Toolbar_ProductInfo  {color:#ffffff; text-decoration:underline;}
</style>

Mit problem er, at jeg gerne vil have en hoover på også, således at når man kommer over "link" så forsvinder understregen. Men jeg aner ikke hvordan?

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2008 - 19:22 #1
du skal lave fire faktisk

http://w3schools.com/css/css_pseudo_classes.asp

(artiklerne på det site er vist ikke godt, men udemærket når man skal huske sine css navne)

du skal lave en :link, :visited, :hover og :active

de skal så vidt jeg huske alle sammmen me og skal være i denne rækkefølge.
Avatar billede cowboy Nybegynder
16. juli 2008 - 19:27 #2
Jeg har forsøgt mig således, men uden held:

.Toolbar_ProductInfo td a.Toolbar_ProductInfo  {color:#ffffff; text-decoration:underline;}
.Toolbar_ProductInfo td a.Toolbar_ProductInfo :link {text-decoration:none;}
.Toolbar_ProductInfo td a.Toolbar_ProductInfo :visited {text-decoration:none;}
.Toolbar_ProductInfo td a.Toolbar_ProductInfo :hover {text-decoration:none;}
.Toolbar_ProductInfo td a.Toolbar_ProductInfo :active {text-decoration:none;}
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2008 - 19:36 #3
fjern lige mellemrummet før kolon, og fjern den første linie, det er den som skal være :link
Avatar billede cowboy Nybegynder
16. juli 2008 - 19:40 #4
Super. Det virker fint!!
Mange tak for hjælpen. Points?
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2008 - 21:39 #5
points er altid godt ;-)
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2008 - 23:07 #6
tak for points