Avatar billede dkklein Nybegynder
16. juli 2008 - 13:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sætte navn på service via ini fil

Jeg har fået lavet mig en service som jeg fint kan installere med service.exe /install og afinstallere med service.exe /uninstall

Jeg kunne godt tænke mig at når servicen installeres så læses navn på servicen i en ini fil således at jeg kan installere den samme service flere gange men med forskellige navne (og program foldere).

Jeg formoder at jeg kan gøre dette i metoden BeforeInstall og BeforeUninstall men hvordan ? (jeg ved godt hvordan jeg læser fra en ini fil så det behøver jeg ikke noget eksempel på).
Avatar billede borrisholt Novice
16. juli 2008 - 14:20 #1
Så vidt jeg ved er det stien til exefilen der skal være unik. Hvis den er det kan det ikke være det store problem
Avatar billede dkklein Nybegynder
16. juli 2008 - 15:05 #2
Jo det er et problem hvis jeg vil kunne identificere dem i service listen og jeg ved det kan lade sig gøre.
Avatar billede dkklein Nybegynder
19. januar 2009 - 22:01 #3
Hvis nogen skulle være interesseret fandt jeg ud af det.

  ReadIniFile;
  Sender.Name := servicename;
  Sender.DisplayName := servicename;