Avatar billede rhv Nybegynder
15. juli 2008 - 20:37 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke opdatere computeren

Hej derude.

Jeg har lige formateret min IBM bærbar. Efter gendannelse til fabriksindstillinger kan jeg ikke opdatere min windows. (DET ER EN ÆGTE VERS.) Det er er noget galt i registreringsdatabasen tror jeg. Jeg får flgn. melding:

Automatiske opdateringer (giver webstedet mulighed for at finde, hente og installere opdateringer med høj prioritet til computeren)
Tjenesten Background Intelligent Transfer (BITS) (får opdateringerne til at blive hentet hurtigere og uden problemer, hvis overførselsprocessen afbrydes)
Hændelseslog (registrerer alle opdateringsaktiviteter for at hjælpe med fejlfinding, hvis det bliver nødvendigt)
Sådan sikrer du, at disse tjenester er aktiveret:
1. Klik på Start, og klik derefter på Kør.
2. Angiv services.msc, og klik derefter på OK.
3. Dobbeltklik på Automatiske opdateringer på listen over tjenester, og klik derefter på Egenskaber.
4. Vælg Automatisk på listen Starttype, og klik på Anvend.
5. Kontroller, at Tjenestestatus er angivet til Startet. Hvis Tjenestestatus er angivet til Stoppet, skal du klikke på knappen Start.
6. Dobbeltklik på Tjenesten Background Intelligent Transfer (BITS) på listen over tjenester, og klik på Egenskaber.
7. Vælg Manuelt på listen Starttype, og klik på Anvend.
8. Kontroller, at Tjenestestatus er angivet til Startet. Hvis Tjenestestatus er angivet til Stoppet, skal du klikke på knappen Start.
9. Dobbeltklik på Hændelseslog på listen over tjenester, og klik derefter på Egenskaber.
10. Vælg Automatisk på listen Starttype, og klik på Anvend.
11. Kontroller, at Tjenestestatus er angivet til Startet. Hvis Tjenestestatus er angivet til Stoppet, skal du klikke på knappen Start.
Hvis dette ikke løser problemet, kan du anmode om hjælp fra en af følgende ressourcer

Kan i hjælpe mig derude? Håber jeg sørme :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2008 - 20:43 #1
Og...
Hvad sker der når du prøver ovenstående???
Hvad har du ellers prøvet?
Er du logget på med administratorrettigheder?
Avatar billede rhv Nybegynder
15. juli 2008 - 20:52 #3
jeg kan ikke få lov finde BITS under listen... så jeg kan ikke komme videre... Måske jeg har en virus... Der kommer en POP UP med "messenger meddelse" critical errors i registreringsdatabasen...

Ved det godt med de gamle spørgsmål... kan ikke hitte ud af at få dem af vejen... skal nok forsøge igen...
Avatar billede rhv Nybegynder
15. juli 2008 - 20:52 #4
jeg er logget på med admin rettigheder ja...
15. juli 2008 - 20:56 #5
Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.

Forklaring på fixet her:  http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix
Avatar billede rhv Nybegynder
15. juli 2008 - 21:26 #6
når jeg kører dette får jeg en error 127... det drejer sig om en corrupt file C:\windows\system32\qmgr.dll

aner ikke hvad det er .... fatter nada
15. juli 2008 - 21:45 #7
Hmmm... det er jo en 'ægte' M$fil...

Hvis du har mulighed for det så Download M$ ServicePack3 ->
M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da
Gem 'pakken' på din HD og derefter INSTALL pakken; uden at have andre programmer/vinduer igang. Vil nok ta' sin tid...

Derefter til WindowsUpdate - så er der nok 'kun' ~1 elementer; bla EI7 + WMP11 ...
Avatar billede vejmand Juniormester
15. juli 2008 - 22:15 #8
Måske du kan bruge dette: http://support.microsoft.com/kb/842773/da
Avatar billede rhv Nybegynder
15. juli 2008 - 22:36 #9
en ægte microsoft fil??? eller hvad mener du?
15. juli 2008 - 22:53 #10
Avatar billede rhv Nybegynder
16. juli 2008 - 12:54 #11
Kan man finde et gratis program der kan rette op på problemet hvis det viser sig at denne: qmgr.dll er en snavs fil i registreringsdatabasen?

Har inst. SP3... og indtil videre kører det fint... Skal lige hjem og kigge mere på det i aften inden jeg kan dele point ud...
16. juli 2008 - 13:55 #12
Skal det forståes at du nu _kan_ få opdateringer ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juli 2008 - 17:22 #13
rhv - der linkes til en scanner i karise_larrys link - hvad siger den?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. juli 2008 - 19:00 #14
???
Avatar billede rhv Nybegynder
16. juli 2008 - 23:26 #15
Har lige kørt scanneren fra Karise_larrys link... Den gik igennem uden errors... ? tror i ikke jeg skal regne med at systemet er som det skal være nu... Jeg kan godt modtage opdateringer og har ikke haft nogle errors/blå skærme/registreringsdatabase-meldinger siden...

Er der nogle måder man kan tjekke op på om alt er som det skal være...

Indtil videre point til Karise_Larry
Avatar billede rhv Nybegynder
17. juli 2008 - 00:06 #16
Systemet er IKKE i orden.. fik lige en BLÅ SKÆRM ... og systemet blev gendannet efter en alvorlig fejl:

Fejlmeddelelse:

C:\DOCUME~1\RASMUS~1\LOKALE~1\Temp\WER0ac4.dir00\Mini071708-01.dmp
C:\DOCUME~1\RASMUS~1\LOKALE~1\Temp\WER0ac4.dir00\sysdata.xml

Hvad skal jeg gøre...???
17. juli 2008 - 08:38 #17
Prøv denne kommando for at rette fejlen:

Indsæt din WindowsXP Cd i drevet
Luk det vindue som popper op.

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Tast enter
Windows Cd skal ligge i drevet under denne kommando.
Du vil ikke få en tilbagemelding om noget er rettet.
Det mellemrum mellem sfc / skal være der.

------- og/eller

http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46 - nummer 46
Avatar billede rhv Nybegynder
17. juli 2008 - 15:34 #18
Jeg har ikke nogen cd.. Har en IBM og installationen ligger på computeren og gendannes med Access IBM funktionen....? så det kan jeg jo ikke gøre...
17. juli 2008 - 20:48 #19
Avatar billede rhv Nybegynder
17. juli 2008 - 23:51 #20
BLÅ SKÆRM: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

?
18. juli 2008 - 09:44 #21
... med det samme eller random ?
Avatar billede rhv Nybegynder
18. juli 2008 - 10:50 #22
der er ikke noget mønster i det... Det er meget random... Kan problemet løses?
18. juli 2008 - 14:05 #23
(Andre i denne tråd - noget til dette ???)
Avatar billede rhv Nybegynder
19. juli 2008 - 13:42 #24
Måske jeg bare skal oprette en ny tråd
Avatar billede rhv Nybegynder
19. juli 2008 - 13:42 #25
smid et svar
19. juli 2008 - 14:50 #26
Ping...

Vi deler dog Point...
20. juli 2008 - 13:49 #27
Takker...