Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2008 - 17:29 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Harddisk delt i 2, drev D melder fejl

Hjæææælp.Jeg har delt min harddisk i 2 drev, C og D. Jeg kan ikke åbne drev D, den skriver at mappen er beskadiget og kan ikke læses. Dette problem er opstået efter at der blev skrevet at der var kondens i drev D. Her prøvet at system gendanne, men uden held. Hvad gør jeg???
Avatar billede peet-49 Novice
15. juli 2008 - 17:33 #1
Kør en chkdsk på D:\
Avatar billede peet-49 Novice
15. juli 2008 - 17:35 #2
Højreklik på D: -egenskaber-funktioner-undersøg nu-sæt flueben i begge firkanter- tryk start.
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2008 - 17:36 #3
Når jeg starter p.c´en op står der at der er kondens i drev d, så scanner den og melder alt ok
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2008 - 17:38 #4
Når jeg prøver det sker der ingenting den hopper tilbage til funktion/undersøg nu.
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2008 - 17:46 #5
I egenskaber for system står der at drev D er ofline, og man kan ikke marker og komme ind i indstillinger.
Avatar billede peet-49 Novice
15. juli 2008 - 18:00 #6
Er der data på det?
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2008 - 18:13 #7
Ja, der ligger billeder, video og musik. Men jeg kan ikke finde nogen af delene.
Avatar billede peet-49 Novice
15. juli 2008 - 18:15 #8
Har du prøvet i fejsikret? F8 under opstart.
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2008 - 18:52 #9
ja efter 3 forsøg, med samme resultat. ingen adgang
Avatar billede peet-49 Novice
15. juli 2008 - 19:07 #10
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2008 - 19:42 #11
Øh.Det er vist mere end jeg lige kan finde ud af.
Avatar billede peet-49 Novice
15. juli 2008 - 19:59 #12
Du kan slette partitionen i diskhåndtering, derefter oprette den igen og formatere, men så mister du alt på drevet.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2008 - 20:05 #13
Hent dine data ud med  en livecd f.eks. www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2008 - 20:26 #14
Men prøv først lige at se hvad der står om harddisken i diskhåndtering.
Det er denne vej. Kontrolpanel/administration/computeradmininstration/diskhåndtering.
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2008 - 20:39 #15
Ser altså ud som om at alt er slettet fra D, den skriver at det er iorden, men også at det er 100% ledigt. C og D har samme kapacitet, men kun D hvor alt er ledigt.
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2008 - 20:41 #16
Har lige prøvet at gemme på D, men får at vide at jeg ingen adgang har.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2008 - 20:48 #17
Der står ikke, at disken er "RAW" ?
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2008 - 20:48 #18
Som peet49 skrev så er det sikkert din filtabel der er smuttet, ønsker du hjælp til at forsøge at gendanne den så meld tilbage
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
15. juli 2008 - 20:53 #19
Der står ikke noget om RAW. Men det er bare ærgeligt så, har fundet det meste af det som var på drevet, frem andre steder fra. Kan bare ikke forstå hvad der er sket.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2008 - 21:43 #20
Jeg finder det hele underlig "kondens i drev D" en harddisk samler da ikke kondens
med mindre den står ekstremt fugtigt. Men så må det da være hele disken, ikke bare
D-partitionen. Eller har jeg misforstået brgrebet kondens i en HD?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2008 - 21:51 #21
Jeg gad da nok vide hvorfor peet-49 får 200 point for dette totalt banale svar.
Selve det, at han får de point, er ligegyldigt, men hvorfor???
Avatar billede peet-49 Novice
16. juli 2008 - 07:22 #22
Misundelse og jantelov fylder meget i det danske.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. juli 2008 - 11:19 #23
Skamløshed fylder da vist endnu mere :)
Avatar billede peet-49 Novice
16. juli 2008 - 11:51 #24
Taler du af erfaring?
Avatar billede peet-49 Novice
16. juli 2008 - 11:53 #25
Det er vel op til spørger, at vurdere, ellers skulle du (jasveg) uddele point for alle stillede spørgsmål.
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
16. juli 2008 - 13:38 #26
Ja undskyld mig.. jeg gav point til peet-49 fordi der var hurtigst og mest respons derfra.Jeg er ikke ligefrem nogen ørn til det her med p.c.,og kunne godt se at jeg vist måtte opgive at fikse problemet,derfor stoppede jeg der og gav point.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. juli 2008 - 13:48 #27
Du skal skam ikke undskylde, point givning er ganske rigtig op til dig. Det undrede
mig bare, at nogen kunne få så mange point, uden at komme med en brugbar løsning.
Selv om nogen lægger et svar, som ikke er løsningen, er man ikke forpligtiget til,
at give point. Du fik ikke løst dit problem, derfor havde du ret til at lukke med
selv at lægge et svar. Du afviser så bare det ubrugelige svar og accepterer dit
eget. Det er selvfølgelig for sent nu, og jeg skriver også bare dette for at
orientere dig:)
Avatar billede peet-49 Novice
16. juli 2008 - 14:05 #28
jasveg->> Man skal ikke kaste med sten, når man bor i et glashus. Du siger heller ikke nej til point, selvom du ikke løser spørgers problem.
anette->> Du må gerne få dine point retur, jeg har rigelig af dem.
Avatar billede anette-nissen Nybegynder
16. juli 2008 - 19:44 #29
Nej behold dem. Jeg er glad for at der er nogen som reagerer når man spørger om noget; uanset om jeg har fået et svar på mit spørgsmål eller ej, så bliver jeg jo klogere hver gang.. ;-)
Avatar billede peet-49 Novice
17. juli 2008 - 08:34 #30
Man lærer hver dag hele livet - heldigvis.