Avatar billede morten-vadskaer Praktikant
15. juli 2008 - 14:22 Der er 1 kommentar

Eclipse, Ubuntu + SWT - prøver at lave executable jar-fil

Jeg er gået i gang med at kigge på Java + SWT og lavet min første lille applikation, der bare viser et vindue. Det kører fint på Eclipse 3.2.2 (under Ubuntu 8.04), men nu vil jeg gerne lave en jar-fil, der kan afvikles under Windows.

Jeg har forsøgt mig med Eclipses export-funktion, men får den klassiske fejl
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError:'
Kan forstå, at java ikke kan finde alle class-filerne, men er ikke helt med på, hvordan jeg løser problemet.

Koden ser i al sin simpelhed sådan ud:
import org.eclipse.swt.widgets.Display;
import org.eclipse.swt.widgets.Shell;
import org.eclipse.swt.*;
import org.eclipse.swt.widgets.*;

public class HelloWorldSWT {

    /**
    * @param args
    */
    public static void main(String[] args) {
        // TODO Auto-generated method stub

        Display display = new Display();
        Shell shell = new Shell(display);
        shell.setSize(600, 600);
        shell.setText("Hello world!");
        shell.open();
        Label testlabel = new Label(shell, SWT.BORDER);
        testlabel.setText("Dette er en test");
        testlabel.setSize(120, 30);
        testlabel.setLocation(30, 30);
        while (!shell.isDisposed()) {

        if (!display.readAndDispatch()) display.sleep();
        }
        display.dispose();
    }

Nogen, der har erfaring med det?
Avatar billede tiller3 Nybegynder
16. juli 2008 - 01:35 #1
Jeg mener at kunne huske at Eclipse exporterer dit eget project, den inkludere ikke de jar filer dit project afhaenger af, saa din exporterede jar fil indeholder nok ikke swt. (Proev at se paa stoerelsen af din jar, hvis den er under 100K mangler swt).

Husk ogsaa at den swt fil du skal bruge til windows nok er forskellig for den du skal bruge for til linux, saa det nemmeste og bedste er nok at inkludere den korrekte swt jar og saa inkludere den i din classpath.