Avatar billede hlt Juniormester
15. juli 2008 - 10:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gridview spørgsmål

Hej
Jeg har et lille problem med at tilgå checkbokse i et gridview.
Jeg får genereret en liste hvor der på hvert element er en checkboks som er tilføjet ved hjælp af et templatefield. Og nu skal jeg vide hvilke checkbokse brugeren har valgt når jeg trykker på en knap.
er der nogen der har en hurtig løsning til dette?
På forhånd tak
Avatar billede flashit Nybegynder
16. juli 2008 - 00:43 #1
Hej

Faldt lige over denne:
http://www.asp.net/Learn/data-access/tutorial-52-cs.aspx

Håber den kan hjælpe på vej
Avatar billede hlt Juniormester
16. juli 2008 - 14:54 #2
tak, det var lidt det jeg var ude efter. Jeg har dog et problem. Det ser ud som om listen bliver løbet igennem 2 gange.
her er  VB koden jeg har ændret lidt i.
"For Each row As GridViewRow In GridView1.Rows
Dim cb As CheckBox = row.FindControl("checkboxtoem")
If cb.Checked Then
      Dim productID As Integer = Convert.ToInt32(GridView1.DataKeys(row.RowIndex).Value)
      selectedCompaniesHiddenField.Text &= String.Format(productID)
      End If
Next"

Jeg ved at der er 2 id'er. 2 og 6, men når jeg trykker på knappen og har klikket de 2 linier af, får jeg skrevet 2626 ud. Det er som om den kører listen igennem 2 gange.
Kan du se hvad der kan være galt?
Avatar billede flashit Nybegynder
26. juli 2008 - 22:57 #3
Hej Hlt

Har du fået løst dit problem? ellers læg lige alt koden herind, så skal jeg se om jeg kna hjælpe.
Avatar billede hlt Juniormester
27. juli 2008 - 16:29 #4
Hej flashit
Beklager at jeg ikke har fået svaret dig tidligere, men jeg har været på ferie, og har ikke lige fået kigget på det. Men nej, jeg har ikke fået kigget på det. Så hvis du gider ville det være fint. Jeg synes ikke lige at jeg kan se hvad der går galt.
-----------------------------
Dim productID As Integer = 0
For Each row As GridViewRow In GridView1.Rows
Dim cb As CheckBox = row.FindControl("checkboxtoem")
If cb.Checked Then
  productID = GridView1.DataKeys(row.RowIndex).Value
  selectedCompaniesHiddenField.Text &= String.Format(productID)
End If
Next
Avatar billede flashit Nybegynder
27. juli 2008 - 17:57 #5
Helt ok.
Man kan jeg ikke få dig til at sende alt koden her ind som er i din code behind fil(.vb).
Jeg har nemlig lige testet den kode der er i det link som jeg viste dig og kan ikke lige se nogle problemer.
Elles kan du sende det til jakob{a}dotdk.dk, så skal jeg se på det.
Avatar billede hlt Juniormester
27. juli 2008 - 18:57 #6
Hej,
Nu tror jeg sørme at jeg fandt fejlen. Jeg havde kopieret koden som i det eksempel du sendte mig. Og lavet lidt om selvfølglig. Af en eller anden årsag var der sat en  "Handles contactCompaniesButton.Click" efter min sub. Nu fjernede jeg den og så virkede det

Men hvorfor der så blev skrevet 2 gange til min label kan jeg ikke gennemskue. Måske du ved det?

men sender du ikke et svar så du kan få point.
Avatar billede flashit Nybegynder
27. juli 2008 - 20:25 #7
Det kan jeg heller ikke gennemskue ved den kode du viste. Men her er et svar...:-)
Avatar billede hlt Juniormester
28. juli 2008 - 09:36 #8
Men det eneste jeg gjorde for at få det til at virke, var at fjerne "Handles contactCompaniesButton.Click". Men jeg ved ikke hvad det gør.
Nå men tak for hjælpen ihvertfald