Avatar billede side1 Novice
15. juli 2008 - 08:36 Der er 2 kommentarer

Holde 2 forskellige databaser åbne

Jeg har brug for at holde 2 databaser åbne, men så snart jeg åbner for database nummer 2, så lukker den database nummer 2. Grunden til at jeg skal holde 2 databaser åbner, er at jeg første skal hente data fra database 1, så 2, så 1 igen, og så 2 igen. Nogle der har en god metode?.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. juli 2008 - 10:49 #1
Den lukker aldeles intet - men for at det kan virke, så skal du sørge for at du gemmer dine connections i variable, og sender dem med.

Som udgangspunkt vil mysql-funktionerne bruge den sidst åbnede forbindelse, men det er kun hvis du udelader parameteren til at angive hvilken forbindelse den skal bruge.
Avatar billede mr_chaos Praktikant
16. juli 2008 - 13:09 #2
Som pidgeot skriver skal du gøre noget ala

$connection1 = mysql_connect(IP1, USERNAME, PASSWORD);
$connection2 = mysql_connect(IP2, USERNAME, PASSWORD);

$resultset1 = mysql_query("select * from xxx", $connection1);
$resultset2 = mysql_query("select * from xxx", $connection2);
$resultset3 = mysql_query("select * from xxx", $connection1);

osv.