Avatar billede accessbruger1 Nybegynder
14. juli 2008 - 15:50 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

navngive snapshot fil automatisk

På en formularside har jeg 4 kommandoknapper til:
- direkte udskrivning af rapport
- vis rapport
- afsendelse af rapport
- anbringelse af rapport i fil (uden for DB'en)

Mit ønske er ved "afsendelse af rapport" og ved "anbringelse af rapport i fil" at kunne navngive rapporten automatisk med formularens løbenummer uden at jeg selv skal skrive nummeret.

Jeg vælger nok at sende og gemme i snapshot format.

Hvordan griber jeg det an? Hvordan skal koden se ud, og skal den lægges ind?
Avatar billede accessbruger1 Nybegynder
14. juli 2008 - 16:24 #1
rettelse til sidste sætning.
Hvordan skal koden se ud, og hvor skal koden lægges ind?
Avatar billede terry Ekspert
14. juli 2008 - 19:00 #2
where does the løbenummer come from?
Avatar billede terry Ekspert
14. juli 2008 - 19:23 #3
If your using docmd.outputto then you need to replace FileNameGoesHere with the actual name you want to give it.

DoCmd.OutputTo acOutputReport, "NameOfReportGoesHere", acFormatSNP, "FileNameGoesHere"
Avatar billede accessbruger1 Nybegynder
14. juli 2008 - 22:10 #4
terry>løbenummeret kommer fra formularens løbenummer (autonummer).

Tak for dine forslag. Nu har jeg lidt at gå igang med. Jeg går ud fra, at dine forslag til kode skal indsættes under egenskaber for det enkelte kommandoknap og at det er under hændelsen "VedKlik" ?
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2008 - 23:16 #5
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "NameOfReportGoesHere", acFormatSNP, "FileNameGoesHere" & Me.Løbenummer
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2008 - 23:18 #6
Som du nok bemærker, så har terry stort set allerede svaret!~)
Avatar billede terry Ekspert
15. juli 2008 - 08:31 #7
Dim fName as string

fName = "C:\" & me.NameOfAutoNumberField & ".SNP"
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "NameOfReportGoesHere", acFormatSNP, fName

(Not tested)
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2008 - 09:16 #8
Jeg vil igen give terry ret, der skal nok en endelse på filnavnet!~)

DoCmd.OutputTo acOutputReport, "NameOfReportGoesHere", acFormatSNP, "FileNameGoesHere" & Me.Løbenummer & ".snp"

Er dog heller ikke testet...
Avatar billede terry Ekspert
15. juli 2008 - 09:46 #9
also path "(C:\" ) for example
Avatar billede accessbruger1 Nybegynder
22. juli 2008 - 15:29 #10
Lang om længe er jeg nået så lang at jeg får rapporterne (snapshot format) gemt automatisk og navngivet automatisk med formularens løbenummer (ID) ved tryk på kommandoknapen "anbringelse af rapport i fil".
Blot har jeg problemer med at få snapshotrapporterne placeret i den rigtige mappe c:\dokumenter\snapshotfiler

Er der en der vil være behjælpelig med nedenstående kode?

    Dim fName As String

    fName = "C:\dokumenter\snapshotfiler" & ".SNP"

    Dim stDocName As String

    stDocName = "rapport1"
    DoCmd.OutputTo acOutputReport, "rapport1", acFormatSNP, "snapshotnr" & Me.løbenummer & ".snp"
Avatar billede terry Ekspert
22. juli 2008 - 16:21 #11
DoCmd.OutputTo acOutputReport, "rapport1", acFormatSNP, "c:\dokumenter\snapshotfiler\" & "snapshotnr" & Me.løbenummer & ".snp
Avatar billede terry Ekspert
22. juli 2008 - 16:23 #12
or

Dim fName As String

    fName = "C:\dokumenter\snapshotfiler\" & "snapshotnr" & Me.løbenummer & ".snp

    Dim stDocName As String

    stDocName = "rapport1"
    DoCmd.OutputTo acOutputReport, "rapport1", acFormatSNP, fName
Avatar billede accessbruger1 Nybegynder
22. juli 2008 - 16:53 #13
Jeg forsøger at komme tilbage i morgen
Avatar billede accessbruger1 Nybegynder
22. juli 2008 - 17:02 #14
terry
Jeg har indsat dit første forslag fra i dag.
Efter det får jeg fejlmeddelsen: "Der blev ikke oprettet en snapshot af rapporten, da der ikke er tilstrækkelig diskplads til midlertidige arbejdsfiler."
Der er masser af plads på harddisken. Så hvor øger jeg pladsen til midlertidige arbejdsfiler?
Avatar billede terry Ekspert
22. juli 2008 - 20:04 #15
You could try sharing the folder where you want to place the .SNP files. Its very likley because of security not because there insnt enough free space.
Avatar billede terry Ekspert
22. juli 2008 - 20:10 #16
Or write to a folder in your user directory
Avatar billede accessbruger1 Nybegynder
23. juli 2008 - 16:07 #17
terry
Nu har jeg åbenbart ikke fejlmeddelelsen jeg fik i går. Men nu har jeg problemer med at programmet ikke placerer snapshotfilerne i de angivne mapper som angivet ovenfor. Jeg har været ved at afprøve nogle alternativer placeringer af filerne på serveren (filerne skal i sidste ende være offentlige for flere). Men efter det, kan jeg finde filerne forskellige steder på drevet ved at søge efter dem (altså ikke i de angivne foldere). Jeg ved ikke hvad der sker?
Avatar billede terry Ekspert
23. juli 2008 - 18:14 #18
any chance of seeing the dB?

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede terry Ekspert
23. juli 2008 - 18:15 #19
The only explanation to the file being writen to different folders is that your code must be wrong.
Avatar billede terry Ekspert
26. juli 2008 - 16:01 #20
any chanc eof seeing the dB?
Avatar billede terry Ekspert
26. august 2008 - 19:41 #21
status please?
Avatar billede accessbruger1 Nybegynder
26. august 2008 - 22:17 #22
Efter længere tids ferie er jeg nu tilbage, så jeg kan få givet point. Problemer med placering af filerne, var sløsethed fra min side, så det er løst.
Jeg har samtidigt fået studeret DoCmd.OutputTo kommandoen andre steder på nettet, så jeg mener jeg er rimelig klædt på nu.
Undskyld mit fravær.

terry
Du får de 200 point, fordi du var den første med svar og den mest aktive hjælp.
Avatar billede terry Ekspert
27. august 2008 - 08:40 #23
thanks, get back if you need more help here.