Avatar billede landmark Nybegynder
12. juli 2008 - 20:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

wordpress setup

Hej jeg prøver forgæves at installere en færdig konfigureret blog ved navn "wordpress"

Det skulle være så nemt, men jeg kan ikke få det til..?

Jeg har på mit webhotel hos www.surftown.dk oprettet en ny MYSQL database med tilhørende brugernavn og passsword.

den fortæller mig hele tiden at den ikke kan få fat i databasen...

hvad er det jeg gør forkert

(mit domain landmark.dk er et subdomain på et andet domain med ca. 10 andre subdomains, er det der det går galt ???) håber der er en der kan hjælpe :-o

produktet er http://www.wordpress.org

sådan ser min php fil ud:

<?php
// ** MySQL settings ** //
define('DB_NAME', 'wordpress');    // The name of the database
define('DB_USER', 'brugernavn');    // Your MySQL username
define('DB_PASSWORD', 'password'); // ...and password
define('DB_HOST', 'localhost');    // 99% chance you won't need to change this value
define('DB_CHARSET', 'utf8');
define('DB_COLLATE', '');

// Change SECRET_KEY to a unique phrase.  You won't have to remember it later,
// so make it long and complicated.  You can visit http://api.wordpress.org/secret-key/1.0/
// to get a secret key generated for you, or just make something up.
define('SECRET_KEY', 'put your unique phrase here'); // Change this to a unique phrase.

// You can have multiple installations in one database if you give each a unique prefix
$table_prefix  = 'wordpress';  // Only numbers, letters, and underscores please!

// Change this to localize WordPress.  A corresponding MO file for the
// chosen language must be installed to wp-content/languages.
// For example, install de.mo to wp-content/languages and set WPLANG to 'de'
// to enable German language support.
define ('WPLANG', '');

/* That's all, stop editing! Happy blogging. */

define('ABSPATH', dirname(__FILE__).'/');
require_once(ABSPATH.'wp-settings.php');
?>
Avatar billede leif Seniormester
12. juli 2008 - 23:34 #1
Hvis den ikke kan forbinde til databasen så oplyser du forkerte oplysninger i filen
Avatar billede 2c Nybegynder
12. juli 2008 - 23:36 #2
Kort sagt. Det er her problmet er:
define('DB_NAME', 'wordpress');    // The name of the database
define('DB_USER', 'brugernavn');    // Your MySQL username
define('DB_PASSWORD', 'password'); // ...and password
define('DB_HOST', 'localhost');    // 99% chance you won't need to change this value

Der skal du indtaste dit databasenavn, brugernavn, password og servernavn.
Avatar billede landmark Nybegynder
12. juli 2008 - 23:48 #3
ja! - men hvordan skal det skrives ?? - da stien jo f,eks. er  www.webhotel.dk/landmark.dk/blog

det er et subdomain... :-o
Avatar billede 2c Nybegynder
12. juli 2008 - 23:55 #4
Du skriver du har oprettet en mysql database.

Navnet på den skal stå i denne line: define('DB_NAME', 'wordpress'); der hvor der står wordpress.

Brugernavnet skal stå der hvor der står 'brugernavn'
Adgangskoden skal stå der hvor der står:'password'

Har du sat det ind?
Avatar billede landmark Nybegynder
13. juli 2008 - 00:12 #5
ja! det er på plads - men det virker som sagt ikke. Skal der ikke en sti til når der er tale om et subdomain ?

her er et eks. hvis jeg følger forklaringen fra wordpress, og ændrer de 3 ting

define('DB_NAME', 'wordpress');
define('DB_USER', 'landmark');
define('DB_PASSWORD', '12345678');

gemmer min wp-config.php fil og kopierer hele dynen til et bibliotek som hedder "wordpress"

Så skal jeg vel kunne starte installationen op på http://www.landmark.dk/wordpress/wp-admin/install.php

men det virker ikke ?
er der noget specielt jeg skal tænke på ved oprettelse af mysql oplysningerne på mit webhotel?
Avatar billede landmark Nybegynder
13. juli 2008 - 00:13 #6
nå! hopper lige til køjs nu - er på igen imorgen søndag... - godnat!
Avatar billede leif Seniormester
13. juli 2008 - 00:22 #7
Så kan det ske at du skriver "define('DB_HOST', 'localhost');    // 99% chance you won't need to change this value" forkert
Avatar billede landmark Nybegynder
13. juli 2008 - 10:16 #8
leif >> hvis jeg nu skal været så uheldig at ramle ind i den ené % chance for at dette parameter skal ændres - hvad er så dit forslag til det der skal stå istedet for ??
Avatar billede leif Seniormester
13. juli 2008 - 11:49 #9
Det er du blevet oplyst af Surftown eller kan se i deres Kontrolpanel
Avatar billede landmark Nybegynder
13. juli 2008 - 16:37 #10
leif>> du havde helt ret! - det var her det gik galt! - da jeg ændrede "localhost" til min udbyders host, som i dette tilfælde var en IP adresse - kørte det hele perfekt!

Utroligt at de ikke gør mere opmærksom på dette i hjælpefunktionen hos www.wordpress.dk - de skriver ganske vist noget om det... har først lige prøvet at søge  der... men at skrive  (99% chance you won't need to change this value) er noget vrøvl

Tak for hælpen og fortsat god dag.

smider du lige et svar.. :-o
Avatar billede leif Seniormester
13. juli 2008 - 17:27 #11
De mener at der er 99% chance at man ikke skal ændre den, men det betyder jo at der er chance/mulighed for at den skal ændres, at jeg er uenig med dem er en anden ting, men sådan er det.
Avatar billede leif Seniormester
13. juli 2008 - 18:17 #12
Takker for point