Avatar billede trekkies Juniormester
12. juli 2008 - 20:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hent billed ind i program

Hej alle sammen

Jeg er løbet ind i et stort problem, som jeg håber at I kan hjælpe mig med.
Jeg er ved at lave et lille program, til mit arbejde.
I programmet skal jeg kunne finde et billed og se det før at man gemmer oplysningerne, min kode ser sådan ud:

private void picture_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
        string choose = "";
        OpenFileDialog findFilen = new OpenFileDialog();
    findFilen.Title = "Vælg det billed som du skal bruge...";
    findFilen.InitialDirectory = @"c:\";
    findFilen.Filter = "JPEG (*.jpg*) |*.jpg*|BMP            (*.bmp*)|*.bmp*|GIF (*.gif*) | *.gif*";
    findFilen.FilterIndex = 1;
    findFilen.RestoreDirectory = true;
    if (findFilen.ShowDialog() == DialogResult.OK)
    {
//        pictureBox1.Image = Image.FromFile(choose);
//        pictureBox1.Image.ToString(choose);
//        pictureBox1.Image.Clone(choose);
    }

Men det hele ser fint, ud men billedet skal vises i en "PictureBox" i programmet, men når at jeg har valgt billedet, så sker der intet eller kommer der en fejl.

Håber at I kan hjælpe mig.
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. juli 2008 - 22:23 #1
private void picture_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
        string choose = "";
        OpenFileDialog findFilen = new OpenFileDialog();
    findFilen.Title = "Vælg det billed som du skal bruge...";
    findFilen.InitialDirectory = @"c:\";
    findFilen.Filter = "JPEG (*.jpg*) |*.jpg*|BMP            (*.bmp*)|*.bmp*|GIF (*.gif*) | *.gif*";
    findFilen.FilterIndex = 1;
    findFilen.RestoreDirectory = true;
    if (findFilen.ShowDialog() == DialogResult.OK)
    {
        pictureBox1.Image = Image.FromFile(findFilen.FileName);
    }
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. juli 2008 - 22:25 #2
Du sætter aldrig variablen "choose" til andet end en tom string. Det er derfor din kode ikke virker.
Avatar billede trekkies Juniormester
13. juli 2008 - 11:29 #3
Nu har jeg siddet med det problem i flere dage, og så skulle der kun ændres lidt.

Mange tak for hjælpen.
Lægger du et svar, så får du pointene.
Avatar billede aaberg Nybegynder
13. juli 2008 - 13:24 #4
Det er jo derfor vi har eksperten! :-)

Og her kommer svaret.
Avatar billede trekkies Juniormester
13. juli 2008 - 14:26 #5
Du har helt ret :)

Mange tak for hjælpen :)