Avatar billede thehomeboy Nybegynder
11. juli 2008 - 14:43 Der er 6 kommentarer

resolution-independent

Ville lige høre om hvis jeg vil lave en hjemmeside med 100% width så den bliver skalerbar, skal jeg så lave designet i den størst mulige opløsning, eller mindst mulige??
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2008 - 15:03 #1
umiddelbart ingen af delene vil jeg sige - du skal i stedet lave designet så det netop er uafhængig af størrelsen på sitet, det kunne fx være baggrunde der kan gentages uendeligt og ikke ser dumme ud i nogle bredder osv.

Bare tænk på, at skal siden indeholde tekst så kan det blive ret svært at læse hvis linierne bliver for lange og generelt er det også lettere at lave et super-design til et site med fast bredde.
Avatar billede thehomeboy Nybegynder
11. juli 2008 - 16:20 #2
mente det på den måde at både logo osv så ens ud ligemeget hvilken opløsning man så på både i 800*600(hvis nogen da gøre det) og i 1600*1200
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2008 - 17:48 #3
ja - præcis.
Avatar billede thehomeboy Nybegynder
11. juli 2008 - 18:22 #4
synes bare at et design på 800*600 bliver grimt på feks 1280*1024, har prøvet mig frem med tabeller sat til 98% stadig f**** logo osv op
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2008 - 18:30 #5
Der er ingen der har sagt at det er let at lave en side - men det bliver næsten kun sværere ved at vælge at lave en løsning der skal tilpasse sig flere forskellige opløsninger. Hvor mange sider rundt omkring på nettet ser du gøre det - specielt designede sider og ikke bare firkantede oplysningssider?
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2008 - 10:40 #6
lukketid?