Avatar billede akyhne Nybegynder
11. juli 2008 - 13:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forslag til race point tabel

Jeg skal have lavet en side med en tabel over nogle racerløb hvor der er forskellige deltagere. Jeg har problemer med at finde ud af hvordan jeg skal stille det op i MySql.

Der er et nyt løb hver uge. Forskellige deltagere, nogle kommer og går, de fleste er faste deltagere. Pointfordelingen er den samme hver uge.

Forslag?
Avatar billede zynzz Praktikant
11. juli 2008 - 16:27 #1
Nu ved jeg ikke lige hvordan det hænger sammen, men kunne forstille mig noget i retning af:

DELTAGERE >

ID // Nummeret på deltageren (Sorterings ID)
navn // Navn på deltageren

(Andre oplysninger hvis det ønskes...)

LOEB >

loebID // Løbets ID
navn // Navnet på løbet
dato // Datoen for løbet

(Andre oplysninger hvis det ønskes...)

POINTS >

deltagerID // ID på deltageren
loebID // ID på løbet
points // Antal points
Avatar billede pvogel Nybegynder
16. juli 2008 - 23:47 #2
Helt enig. Men det kunne måske en ide at åbne for en skelnen mellem fast/ikke fast deltager. Så kunne de have mulighed for at blive oprettet, men behøvede det ikke. I så fald skulle du bruge:

MEDLEMMER >  //Faste registrerede deltagere

mid // Nummeret på deltageren (Sorterings ID)
navn // Navn på deltageren
(Andre oplysninger hvis det ønskes...)

SPILLERE >  //Registrering af spillere i det pågældende løb
sid  //spiller-id som følger en eventuel indsats i løbet, og som altså oprettes for hvert løb
navn  //spiller-navn
mid  //valgfri tilføjelse af medlems-id, svarende til tabellen MEDLEMMER
indsats //

LOEB >
lid // Løbets ID
navn // Navnet på løbet
tidspunkt // Dato og tid for løbet
odds // odds eller lignende til udregning af gevinst *)
(Andre oplysninger hvis det ønskes...)

POINTS >
pid // id på pointgivningen
sid // spiller-id svarende til tabellen SPILLERE
lid // ID på løbet
points // Antal points

----
*) odds skal eventuelt beregnes på baggrund af kørere i løbet. Måske skal der oprettes en KOERER-tabel, hvor hver enkelt kører registreres og knyttes til løbs-id.
Avatar billede akyhne Nybegynder
03. august 2008 - 01:02 #3
Sorry guys. Jeg har længe fået styr på dette. Jeg har desværre ikke set I havde svaret.
Avatar billede akyhne Nybegynder
29. august 2008 - 12:53 #4
Lukker..