Avatar billede morsus Nybegynder
11. juli 2008 - 11:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

BSOD Hjælp!

Jeg fik igår aftes lige pludselig en blå skærm. Jeg slog automatisk genstart fra og noterede mig dette:

Stop Error
0X000000F4
0X00000003
0X897FCDA0
0X897FCF14
0X80605666

Nogen der ved hvad det er for nogle fejl?

Jeg bliver ved med at få den blå skærm. XP kan godt starte op men der går kun imellem 1-5 min før den blå skærm kommer igen.

Jeg har også prøvet i fejlsikrettilstand, der holder den lidt længere ud men jeg får også der den blå skærm.

Jeg har prøvet at gendanne mit system 2 dage tilbage, men det hjalp ikke noget.

Har lige prøvet at tjekke om rammene sad løse, det gør de ikke!

Er virkelig på bar bund med hvad jeg skal gøre nu...
Avatar billede epep Nybegynder
11. juli 2008 - 12:02 #1
Sæt din xp-cd i drevet, hvis der dukker et vindue op så luk det ned, tryk start, tryk kør, skriv sfc /scannow (husk mellemrum mellem sfc og /scannow), ok. Scanningen tager lidt tid.
Avatar billede morsus Nybegynder
11. juli 2008 - 12:29 #2
Har lige prøvet. Først i fejlsikret, der vil testen ikke køre.
Så prøvede jeg i normal mode og testen begyndte da også, men kun for at vise endnu en BSOD efter 1 min.
Avatar billede nva Praktikant
11. juli 2008 - 12:51 #3
Boot på din CD og vælg R - skriv CHKDSK /P /R og undersøg harddisk for fejl.
Avatar billede morsus Nybegynder
11. juli 2008 - 13:37 #4
nva - Okay er jeg i gang med, tak for at I gider hjælpe :)
Avatar billede morsus Nybegynder
11. juli 2008 - 14:25 #5
Okay nu har den snart kørt i lang tid.
Den stod på 74% i 20 min. og skiftede bagefter til 50%!?
http://img262.imageshack.us/img262/1885/chkdskbk5.jpg

Men jeg må vel bare vente.
Avatar billede morsus Nybegynder
11. juli 2008 - 15:03 #6
62% fuldført...
Avatar billede morsus Nybegynder
11. juli 2008 - 15:53 #7
CHKDSK fandt og reparede en eller flere fejl på enheden.

Så nu prøver jeg at genstarte og håber på det har hjulpet!
Avatar billede morsus Nybegynder
11. juli 2008 - 16:09 #8
Umiddelbart ser det ud til at have hjulpet, den har ihvertfald kørt i 10 min. nu uden BSOD :) Så jeg håber det forsætter :)

nva - Mange tak for hjælpen, smid endelig et svar :) Hvad kan den fejl egentlig skyldes? Jeg bruger Perfect Disk 2008, kan den have noget med det at gøre?
Jeg havde en masse hjemmeoptagelser som jeg havde brændt over på dvd og dem overførte jeg til harddisken igår (mange GB's), kan det måske have noget med det at gøre?

Endnu engang tak for hjælpen!
Avatar billede morsus Nybegynder
11. juli 2008 - 16:31 #9
ØV! For tidligt at glæde sig, BSOD igen efter 20 min...
Hvad gør jeg nu?
Avatar billede morsus Nybegynder
11. juli 2008 - 17:09 #10
Nu kører jeg memtest...
Håber da snart der er nogen som gider hjælpe lidt her...
Avatar billede morsus Nybegynder
11. juli 2008 - 18:14 #11
Lukket! Prøver at finde hjælp et andet sted!