Avatar billede little_kim86 Nybegynder
11. juli 2008 - 10:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af apache til flere web

Jeg køre med en Apache webserver med php og mysql på min computer, sådan at jeg kan lave hjemmeside offline...

Har nu det spørgsmål hvordan man lave et DocumentRoot til hver web jeg laver?

Som det er nu er det jo sat i httpd filen at mit DocumentRoot er "D:\Hjemmeside\_Webserver\Apache2.2\htdocs\Hjemmesiderne"

Det er sådan at jeg gerne vil have at f.eks et DocumentRoot for en hjemmeside der hedder "D:\Hjemmeside\_Webserver\Apache2.2\htdocs\Hjemmesiderne\ndpt7.dk" og for en anden "D:\Hjemmeside\_Webserver\Apache2.2\htdocs\Hjemmesiderne\udspringsshow.dk"

Håber i forstår mig ellers prøver jeg gerne at forklare mig bedre...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. juli 2008 - 10:45 #1
http://httpd.apache.org/docs/2.2/vhosts/
Du skal i gang med "Virtual Host" - brug dette link, eller søg selv.
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
11. juli 2008 - 11:10 #2
Har været ved at rode lidt med det nu...

Men har lige lidt ting jeg ikke helt kan forstå...

Er det ikke muligt sådan at når jeg skriver 127.0.0.1 så går den til "D:\Hjemmeside\_Webserver\Apache2.2\htdocs\Hjemmesiderne" og når jeg så skriver 127.0.0.1/ndpt7.dk eller klikker på en af de mapper der vises når jeg skriver 127.0.0.1 så laver den DocumentRoot om til "D:\Hjemmeside\_Webserver\Apache2.2\htdocs\Hjemmesiderne\ndpt7.dk"??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. juli 2008 - 11:42 #3
Så skal du vist kigge på "Alias". Jeg troede du ville ind med http://ndpt7.dk/
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
11. juli 2008 - 12:39 #4
Kan du uddybe lidt... Ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an...

Har følgende:

<VirtualHost *>
DocumentRoot D:\Hjemmeside\_Webserver\Apache2.2\htdocs\Hjemmesiderne\ndpt7.dk
ServerName trine-andersen.dk
ServerAlias 127.0.0.1
</VirtualHost>
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
11. juli 2008 - 12:48 #5
ups forkert:

<VirtualHost * >
DocumentRoot D:\Hjemmeside\_Webserver\Apache2.2\htdocs\Hjemmesiderne\ndpt7.dk
ServerAlias 127.0.0.1/ndpt7.dk
</VirtualHost>
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
11. juli 2008 - 14:21 #6
Hæver point til 200.....

Det jeg gerne vil have er følgende:

Når man skriver 127.0.0.1 skal DocumentRoot være "D:\Hjemmeside\_Webserver\Apache2.2\htdocs\Hjemmesiderne"

Når man skriver 127.0.0.1/ndpt7.dk skal DocumentRoot være "D:\Hjemmeside\_Webserver\Apache2.2\htdocs\Hjemmesiderne\ndpt7.dk"

Når man skriver 127.0.0.1/udspringsshow.dk skal DocumentRoot være "D:\Hjemmeside\_Webserver\Apache2.2\htdocs\udspringsshow.dk"

Håber nogle kan hjælpe mig...
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
13. marts 2009 - 00:55 #7
lukker, tak for tide.