Avatar billede p_h_g Nybegynder
11. juli 2008 - 10:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søge på kæder til andre datakilder i et exel ark

Jeg skal rette på en andens unoder og har et exelark der hver gang man åbner det spøger efter:
”Denne projektmappe indeholder kæder til andre datakilder”
Disse kæder skal ikke henvise til det andet ark TEST.xls.
Jeg vil dog meget gerne se hvad der står, så jeg vil ikke bare bryde kæderne uden at have se om det er OK.
Findes der en måde at finde disse kæder i arkene, kan man søge på dem?
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juli 2008 - 10:15 #1
Rediger / Kæder
Avatar billede p_h_g Nybegynder
11. juli 2008 - 10:26 #2
tak for det hurtige svar.
Ja den viser hvilke kæder der er brugt i arket, men ikke hvor på arket de bliver brugt.
Alså hvilken celle henvisningen står i.
kan man søge på cellen?
Avatar billede x-lars Novice
11. juli 2008 - 10:38 #3
Hent og udpak denne lille add-in til Excel

http://www.oaltd.co.uk/DLCount/DLCount.asp?file=FindLink.zip

Når den er lagt ind, har du fået et nyt menu-punkt under Funktioner, som bare hedder FindLinks. Når du vælger det kommer der en dialogboks op. Her skriver du ".XLS" i tekstfeltet, flytter radioknappen til "No messages or deletion - just make a list of links found" og klikker OK. Nu får du et nyt regneark, hvor alle links i din projektmappe er listet op, både hvor de er og hvad det er de henviser til.
Avatar billede x-lars Novice
11. juli 2008 - 10:40 #4
Hvis du kun ønsker at få listet de links, der er til TEST.xls, er det naturligvis dette du skal skrive i tekstfeltet, i stedet for ".xls", som giver alle links til andre Excel-ark.
Avatar billede p_h_g Nybegynder
11. juli 2008 - 14:22 #5
tak x-lars det var lige det der skulle til!
smid et svar så lukker jeg den
Avatar billede x-lars Novice
11. juli 2008 - 15:37 #6
Kommer her!;-D