Avatar billede l_otto Nybegynder
11. juli 2008 - 08:35 Der er 18 kommentarer

Hvad betyder denne fejl

SQLState: S1T00 Native Error Code: 1104 [MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-one.com mysql proxy]The SELECT would examine more than MAX_JOIN_SIZE rows; check your WHERE and use SET SQL_BIG_SELECTS=1 or SET SQL_MAX_JOIN_SIZE=# if the SELECT is okay
Avatar billede fennec Nybegynder
11. juli 2008 - 08:52 #1
Hvor stor er din select sætning??
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. juli 2008 - 08:53 #2
Det betyder det der står. At du får for mange poster ud, på din join.
Avatar billede l_otto Nybegynder
11. juli 2008 - 08:59 #3
men den har virket i 2 år ! og lige pludselig laver den denne her.. hvad kan det være ?
Avatar billede fennec Nybegynder
11. juli 2008 - 09:00 #4
Det kan være du først nu har fået for meget data...
Avatar billede l_otto Nybegynder
11. juli 2008 - 09:01 #5
for meget data hvor? skal jeg slette noget
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. juli 2008 - 09:08 #6
Nej, du skal bare adde det der står til din sql.
Avatar billede l_otto Nybegynder
11. juli 2008 - 09:13 #7
kan du sætte det ind her så det er rigtigt

AS afstand FROM ledig l INNER JOIN tilmelding t ON l.fornavn = t.fornavn WHERE l.tider = '" & tider & "'" & maSQL & " ORDER BY afstand"
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. juli 2008 - 09:16 #8
Du skal "bare" køre denne, før du eksekverer din sql:

$db->Execute("SET sql_big_selects = 1");

Den skal bare lige ASP'es, men det er nok mere fennec's område. Har ikke siddet med ASP i mange år.
Avatar billede l_otto Nybegynder
11. juli 2008 - 09:17 #9
jamen så håber jeg fennec kan se på det
Avatar billede l_otto Nybegynder
11. juli 2008 - 09:45 #10
jeg kan se at hvis jeg sletter al data i tabel "ledig" virker det igen....

hvad er max data så ?
Avatar billede l_otto Nybegynder
11. juli 2008 - 09:51 #11
pls fennec kan du hjælpe
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. juli 2008 - 09:52 #12
show global variables like 'max_join_size';

Der kan du se hvor stor max join size er. Kør den i phpmyadmin eller lign.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. juli 2008 - 09:53 #13
Men den her ($db->Execute("SET sql_big_selects = 1");) kører du bare som en alm. forspørgsel. Det er bare at copy/paste den du har.
Avatar billede fennec Nybegynder
11. juli 2008 - 09:54 #14
Mener MySQL kan klare flere sql i samme sætning, så det er bare at skrive:
set rs = conn.execute("SET sql_big_selects = 1; select ...Din select...")

Men ellers smider du det bare i 2
conn.execute("SET sql_big_selects = 1;")
set rs = conn.execute("select ...Din select...")
Avatar billede l_otto Nybegynder
11. juli 2008 - 10:08 #15
Du er kraftmmmm den ondelynme for sej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 1000000 tak igen
Avatar billede fennec Nybegynder
11. juli 2008 - 10:31 #16
Det må være michael_stim point. Han havde løsningen (bare i php)

.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. juli 2008 - 10:38 #17
Nope tak. Samler jo ikke på sådan noget ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. juli 2008 - 10:39 #18
"The SELECT would examine more than MAX_JOIN_SIZE rows" plejer at være et tegn på at man har en elendig databasestruktur. Man kan vel som lappeløsning bruge løsningen ovenfor, men man bør analysere sin brug af SQL. Jeg vil i hvert fald nødigt bruge samme MySql-server, som l_otto :(