Avatar billede louis1 Nybegynder
10. juli 2008 - 12:03 Der er 4 kommentarer

Sprog og tekststil i fodnoter

Hej
Jeg bøvler med fodnoter:

I fodnoter, hvordan får man da sproget til at være engelsk(am) hele tiden. Når jeg har rettet det og klikker standard og ok, så er det stadig dansk næste gang. Det samme gælder skriftypen, hvor jeg ønsker Arial og ikke Times.

Hvad gør jeg galt?
10. juli 2008 - 12:19 #1
Du åbner den skabelon, som dine dokumenter bygges på.
Herefter ændrer du typografien Fodnotetekst, så sprog og skrifttype bliver som du ønsker.
Gem herefter skabelonen, og ændringen vil slå igennem for alle dokumenter, der oprettes herefter.
For alle eksisterende dokumenter er fremgangsmåden den samme.

Hvilken version af Word anvender du?
Avatar billede louis1 Nybegynder
10. juli 2008 - 14:42 #2
Hej,
Tak for svaret.
Jeg anvender word 2007. Hvor finder jeg skabelonen - det må være normal. Og jeg har et 100 sider langt dokument, hvordan skal jeg gøre for at få ændringerne til at slå ignennem der?
10. juli 2008 - 17:04 #3
Metoden er den samme for skabelonen og for dit dokument.

I en standardinstallation af Office 2007 ligger normal.dotm her:
C:\Documents and Settings\'User'\AppData\Roaming\Microsoft\Skabeloner

Redigering af typografi:
Tast Alt-Ctrl-Shift-S
Klik på knappen 'Administrer typografier' (Den højre af de 3 knapper nede i bunden)
Vælg typografien 'Fodnotetekster', og klik på knappen Rediger...
Her vælger du så den ønskede skrifttype og sprog.
10. juli 2008 - 17:11 #4
Eller:
C:\Users\'User'\AppData\Roaming\Microsoft\Skabeloner