Avatar billede bgo Nybegynder
10. juli 2008 - 11:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Trække dataset ud og udføre sql på det

Jeg trækker data ud af en access database, og derefter vil jeg gerne udføre noget sql på resultatet. Hvordan pokker gør jeg dét?
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. juli 2008 - 15:40 #1
Du kan ikke udføre sql på et DataSet. Et DataSet er ikke en sql database, men bare en repræsentation af dataene i memory.

Enten kan du køre sql direkte imod Access, eller du kan bruge Select() metoden på en DataTable. Select() metoden på en DataTable kan tage imod en filter-string, som eksempelvis kan være "myColumn = 5", altså lidt ligesom "where" delen af en sql sætning.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa325668.aspx
Avatar billede bgo Nybegynder
11. juli 2008 - 10:23 #2
ok, tak. Havde også kigget lidt på DataTable i håb om at den kunne noget af det jeg ville - kunne den for så vidt også, blot skal jeg benytte ADO for at fylde noget i DataTable, hvilket ikke lige er sagen i dette tilfælde. Men tak for hjælpen :)