Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
10. juli 2008 - 00:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

java (eclipse) export jar med xml fil

Hej

Jeg har et program hvor jeg har nogle data i en xml fil tilknyttet. Jeg vil gerne have lavet en jar fil ud af programmet og har fået dette til at fungere med eclipse. Jeg kan få xml filen med så jeg bare kan læse fra den, men hvordan gør jeg hvis også skal kunne ændre i den? Lige nu xml filen tilføjet som en resurse, og så laver jeg en export af en jar fil i eclipse. Ved ikke om det er den rigtige måde at gøre det på?

På forhånd tak

Venlig hilsen
Peter
Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
10. juli 2008 - 00:48 #1
Rettelse:
Jeg kan godt ændre i xml-filen, hvis jar filen ligger rigtigt placeret, men hvis jeg flytter den til en anden mappe, så fejler programmet. Mit problem er altså at exportere xml-filen ind i jar-filen
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2008 - 01:30 #2
Du er nødt til at vælge : enten kun læse den inde i jar fil eller læse og skrive den
udenfor jar fil.
Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
10. juli 2008 - 09:03 #3
Nå da...

så er jeg nødt til at lave en eller anden installation af en slags for at få xml-filen til at ligge rigtigt?

/Peter
Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
10. juli 2008 - 09:09 #4
og det er heller ikke muligt at gøre det med et andet filformat? Hvad gør man så hvis man skal gemme indstillinger og den slags?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2008 - 14:08 #5
Indstillinger vil man normalt ligge som en ekstern fil.

Kig evt. paa Java Preferences API som er beregnet til den slags.
Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
12. juli 2008 - 14:57 #6
okay - mange tak og tak for tippet med Java Preferences
hvis du lægger et svar, så får du pointne

Jeg stødte dog på en anden fejl, den jar fil jeg har lavet kører fint nok på min egen pc og bærbar, men når jeg kører den på min vens pc, får jeg fejlen:

Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: myapp.jar
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: myapp.jar
        at java.net.URLClassLoader$1.run(Unknown Source)
        at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
        at java.net.URLClassLoader.findClass(Unknown Source)
        at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
        at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Unknown Source)
        at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
        at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(Unknown Source)

Fejlen kommer i kommandoprompten og forsvinder med det samme igen, jeg var nødt til at gå gennem kommandoprompten for at se hvad der stod.

har du nogen idé om hvorfor jeg får denne fejl?

Venlig hilsen
Peter
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2008 - 15:56 #7
Der er noget galt med kommando linien / fil associeringen.

java(w) -cp myapp.jar mypackage.MyClass
java(w) -jar myapp.jar

er de rigtige syntaxer.

java(w) myapp.jar

bør give den fejl du beskriver.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2008 - 15:56 #8
og et svar