Avatar billede jes-eu Nybegynder
09. juli 2008 - 21:36 Der er 5 kommentarer

Music på forskellige HTML

Hej Eksperter,

Jeg har et problem! Jeg har en flash fil med et musik loop liggende på et site, de forskellige sider er forskelliger URL'er, hvordan kan jeg få musikken til ikke at reloade når man klikker ind på de forskellige sider?, kan man kører den i en session eller lign.?

Jeg har en on / off funktion der gerne skulle virke.

Tror det er problematisk, men det kan jo være I har et bud!
Avatar billede keysersoze Guru
10. juli 2008 - 13:13 #1
det er ikke kun problematisk - det er umuligt medmindre du fx vælger at benytte frames eller lægge musikken i en popup.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
12. juli 2008 - 18:36 #2
Ikke helt korrekt Keyser - så længe det blot er den samme swf-fil, så kan man bruge sharedobject til at gemme positionen som musikken er nået til og på den måde lade musikken spille videre, der hvor den er kommet til.

Lav en flashfil (på fx 1px gange 1 px eller med en on/off knap) med nedenstående kode og tilføj den på alle dine html-sider.
Om resultatet er godt er en anden sag, da der naturligvis er ophold i musikken mens de enkelte sider hentes.

so = SharedObject.getLocal("kookie");
mysound = new Sound(this);
mysound.setVolume(100);
mysound.loadSound( "mymusic.mp3", false);
mysound.onLoad = function(success){
    if ( so.data.cookie ) this.start(so.data.cookie);
    else this.start();
};
if ( mysound.getBytesLoaded() / mysound.getBytesTotal() == 1 ) {
    if ( so.data.cookie ) mysound.start(so.data.cookie);
    else mysound.start();
};

this.onEnterFrame = function() {
    so.data.cookie = mysound.position/1000;
};
Avatar billede keysersoze Guru
12. juli 2008 - 18:42 #3
korrekt - men du undgår stadig ikke hakker/pauser i musikken.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
12. juli 2008 - 19:06 #4
Lol jeg havde lavet forsøget før kunne jeg se i en gammel flashfil (måske en mere elegant løsning?).

Har lavet et upload, og hvis siderne i sig selv ikke er tunge at hente, så køre det faktisk rimeligt, når først swf-filen er hentet - se evt.:
http://www.bogstav.dk/test/cont_music.html

so = SharedObject.getLocal("kookie");
if (so.data.mytimer != undefined) starttime = so.data.mytimer;
else starttime = 0;

mysound = new Sound();
mysound.attachSound("mysound");
mysound.start( Math.round(starttime/1000) , 100 );

this.onEnterFrame = function() {
    so.data.mytimer = starttime + getTimer();
    so.flush();
}
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2008 - 10:40 #5
kommet videre?