Avatar billede lakana Nybegynder
09. juli 2008 - 13:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

mod_rewrite - hjælp til regulært udtryk

RewriteEngine on

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule ^(.*)/(.*)$ index.php?controller=$1&action=$2 [L,QSA]

Hvordan fortæller jeg, at den skal være ligeglad med skråstregen efter /controller/.

Altså /controller, /controller/, /controller/action og /controller/action/ skal alle virke.
Avatar billede lakana Nybegynder
09. juli 2008 - 18:19 #1
..
Avatar billede wanze Nybegynder
29. juli 2008 - 18:19 #2
Det er god skik at du selv faktisk svarer på dit spørgsmål, idet du lukker tråden, så andre også kan få glæde af det, hvis nogen senere skulle søge siden igennem med samme problem. :-)

Det kan desuden løses med:
RewriteRule ^([^/]*)/?([^/]*)/?$ index.php?controller=$1&action=$2 [L,QSA]

[^/]* betyder, at der må være et valgfrit antal tegn, blot de ikke er en skåstreg. (^ = skåstreg, * = valgfrit antal tegn). /? betyder, at der må være en skråstreg. (? = valgfrit enkelttegn).