Avatar billede jonas_j Nybegynder
09. juli 2008 - 12:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Insert into sql

Hej Gutter jeg har lidt problemer med at lave en insert into. Jeg har nogle tekstboks ved navn: Virksomhed og Ansvarlig. Jeg er så ved at lave en insert til databasen, men synes ikke rigtig jeg får de indtastede navne med fra tekstboksene (varibalerne kommer ikke rigtig med i min sql statement).

Jeg har pt.:

Private Sub Kommandoknap1_Click()

DoCmd.RunSQL "INSERT into Virksomheder (Virksomhed, Ansvarlig) VALUES('&Virksomhed&', '&Ansvarlig&')"

End Sub
Avatar billede pidgeot Nybegynder
09. juli 2008 - 12:28 #1
Du skal da vist lige smide nogle " ind...

DoCmd.RunSQL "INSERT into Virksomheder (Virksomhed, Ansvarlig) VALUES('"&Virksomhed&"', '"&Ansvarlig&"')"
Avatar billede jonas_j Nybegynder
09. juli 2008 - 12:32 #2
Hmm får en syntax error, der står ikke andet. Men skal jeg have noget efter, f.eks semikolon ; ??
Avatar billede jonas_j Nybegynder
09. juli 2008 - 12:40 #3
Der skulle lige mellemrum imellem virksomhed og & :) sådan her: "& Virksomhed &". Send et svar og du får point
Avatar billede pidgeot Nybegynder
09. juli 2008 - 13:14 #4
Værsgo.

(Jeg er egentlig ikke VBA-mand, så den havde jeg ikke lige tænkt over :)