Avatar billede beorndesign Nybegynder
09. juli 2008 - 11:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Link til billede i App_Themes folder

Er der en smart måde, at linke til et billede i App_Themes folderen, så hvis der ændres Theme, ændres stien?

Jeg vil hente et billede til en knap i et GridView, men denne sti er problematisk, hvis Theme ændres: "~/App_Themes/Default/Images/billede.jpg".

Hvad er best practice?
Avatar billede mikalj Nybegynder
10. juli 2008 - 09:54 #1
Med css

Alle css filer der ligger i et theme bliver automatisk inkluderet på siden
dvs hvis du har en struktur der ser ud som følgende

App_Themes/Default/Default.skin
App_Themes/Default/Default.css
App_Themes/Default/Grafik/ico01.gif
App_Themes/Default/Grafik/image01.jpg
App_Themes/Mini/Default.skin
App_Themes/Mini/Default.css
App_Themes/Mini/Grafik/ico01.gif
App_Themes/Default/Grafik/image01.jpg
Avatar billede mikalj Nybegynder
10. juli 2008 - 10:00 #2
Argh, kom til at trykke send ved et uheld, prøver lige forfra

Med css

Alle css filer der ligger i et theme bliver automatisk inkluderet på siden
dvs hvis du har en struktur der ser ud som følgende

App_Themes/Default/Default.skin
App_Themes/Default/Default.css
App_Themes/Default/Grafik/ico01.gif
App_Themes/Default/Grafik/image01.jpg
App_Themes/Mini/Default.skin
App_Themes/Mini/Default.css
App_Themes/Mini/Grafik/ico01.gif
App_Themes/Mini/Grafik/image01.jpg

Så kan du i din css filer skrive noget i retning af
.img01 { background-image: url(grafik/image01.jpg); }
.ico01 { background-image: ulr(grafik/ico01.gif); }

Hvis det er default theme der bliver brugt, er det deault.css siden benytter, og fordi billedestien er relativt angiver vil den bruge /App_Themes/Default/grafik/img01.jpg.
(du kan selvfølgelig også have alle billederne til at ligge sammen et helt tredje sted og bare angive den absolute sti)
Avatar billede beorndesign Nybegynder
15. juli 2008 - 15:34 #3
Ja, det er jeg klar over.

Hvis jeg skifter fra f.eks. theme Default til Ice, skal jeg jo i al koden (v.h.a. find/erstat) ændre stien fra "/App_Themes/Default/grafik/img01.jpg" til "/App_Themes/Ice/grafik/img01.jpg".

Er eneste udvej at lave en metode, som returnerer det valgte theme: "/App_Themes/"+returnTheme()+"/grafik/img01.jpg"?
Avatar billede beorndesign Nybegynder
21. juli 2008 - 10:13 #4
Jeg har løst problemet, ved at lave Skins for knapperne, hvor jeg så har angivet stien i skin-filen.