Avatar billede excel_desperado Nybegynder
09. juli 2008 - 10:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kopiere fra udklipsholder til acces formular

Har et system (lad os kalde det X) med data-opslag, som man via udklipsholderen i f.eks. excel skal overføre til en access formular.

Når man i X trykker gem til pc, lægger programmet egentlig bare data i en imaginær udklipsholder (hvis man feks åbner excel og trykker paste sættes data ind)
Disse data skal så hentes ind i en acces formular.

Det sjove er at det virker i vores gamle access db men ikke i den nye.
I VBA koden i den gamle db er der kodet en funktion der hedder ClipBoard_GetData, som altså giver en variabel værdien af det der er i udklipsholderen.

Jeg tror problemet er filformaterne på de to db'ere.
Backup'en (som virker) er tilsyneladende en 97 filformat og den nye en 2003/2004 format.

Så såfremt det stemmer leder jeg altså efter en funktion til den nye db der gør det samme som ClipBoard_GetData gjorde i den gamle version.

Her er koden der virker i den gamle db:
Dim test  As Variant
test = ClipBoard_GetData

Bedste sommerhilsner
SB
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
09. juli 2008 - 10:41 #1
VBA siger iøvrigt at variablen ikke er defineret som fejlmelding
Avatar billede terry Ekspert
09. juli 2008 - 11:01 #2
As far as I can see the ClipBoard_GetData is a function which utilizes API calles which was necessary in versions of Access < 2000
But it should be possible to do this without this code in newre versions of Access

http://support.microsoft.com/kb/210213
Avatar billede mugs Novice
09. juli 2008 - 11:32 #3
variablen ikke er defineret:

Dim variabelnavn as String
Avatar billede terry Ekspert
09. juli 2008 - 12:15 #4
Hej mugs
Jeg tor at det er fordi ClipBoard_GetData er ikke defineret og Access ikke ved at det er en funktion.
Avatar billede terry Ekspert
09. juli 2008 - 12:16 #5
Maybe change the function to public

Public Function ClipBoard_GetData()
.
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
09. juli 2008 - 13:06 #6
Funktionen skulle netop gøres public!
tak for linket også

tak for hjælpen
SB
Avatar billede terry Ekspert
09. juli 2008 - 13:19 #7
thanks