Avatar billede larserik Nybegynder
09. juli 2008 - 09:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tabell, endre farge på annenhver linje

Jeg ønsker å ha forskjellig farge på annenhver linje i tabellen min. Alternating row colors altså.

Her er koden min:

<%
Set MyConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
MyConn.Open "DSN=*;UID=*;PWD=*"
SQL_query = "SELECT * FROM RESSURSER WHERE PersonID = '" & Session("USER_LOGIN") &"' OR Gruppe = '1'"
Set RS2 = MyConn.Execute(SQL_query)
    Dim lngColumnCount
    lngColumnCount=0
    if not RS2.EOF then
    Response.Write "<tr>"
    Do while not RS2.EOF %>
        <td width="50%" align="left" valign="top"><a href="<%=RS2("URL")%>" target="_blank"><span class="style2"><%=RS2("TEKST")%></span></a></td>
    <%
    lngColumnCount=lngColumnCount+1
    if lngColumnCount=2 then
    Response.Write "</tr><tr>"
    lngColumnCount=0
    end if
    RS2.MoveNext
    Loop
    // Response.Write "<td colspan=" & 2-lngColumnCount & ">&nbsp;</td></tr>"
    end if
    RS2.Close %>

Ønsker at på annenhver linje skal det stå:

<td width="50%" align="left" valign="top" bgcolor="#eeeeee"><a href="<%=RS2("URL")%>" target="_blank"><span class="style2"><%=RS2("TEKST")%></span></a></td>

Kan noen hjelpe meg?
Avatar billede mortvader Nybegynder
09. juli 2008 - 09:34 #1
<%
Set MyConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
MyConn.Open "DSN=*;UID=*;PWD=*"
SQL_query = "SELECT * FROM RESSURSER WHERE PersonID = '" & Session("USER_LOGIN") &"' OR Gruppe = '1'"
Set RS2 = MyConn.Execute(SQL_query)
    Dim lngColumnCount
    lngColumnCount=0
    if not RS2.EOF then
    a=1
    Response.Write "<tr>"
    Do while not RS2.EOF
    if a=1 then
      a=0
%>
        <td width="50%" align="left" valign="top"><a href="<%=RS2("URL")%>" target="_blank"><span class="style2"><%=RS2("TEKST")%></span></a></td>
    <%
    else
      a=1
%>
<td width="50%" align="left" valign="top" bgcolor="#eeeeee"><a href="<%=RS2("URL")%>" target="_blank"><span class="style2"><%=RS2("TEKST")%></span></a></td>
<%
    end if

    lngColumnCount=lngColumnCount+1
    if lngColumnCount=2 then
    Response.Write "</tr><tr>"
    lngColumnCount=0
    end if
    RS2.MoveNext
    Loop
    // Response.Write "<td colspan=" & 2-lngColumnCount & ">&nbsp;</td></tr>"
    end if
    RS2.Close %>
Avatar billede fennec Nybegynder
09. juli 2008 - 09:34 #2
Tror noget i denne stil vil virke:

counter = 0
do while not RS2.EOF
  if counter mod 4 >= 2 then %>
<td width="50%" align="left" valign="top" bgcolor="#eeeeee"><a href="<%=RS2("URL")%>" target="_blank"><span class="style2"><%=RS2("TEKST")%></span></a></td>
<%else
<td width="50%" align="left" valign="top"><a href="<%=RS2("URL")%>" target="_blank"><span class="style2"><%=RS2("TEKST")%></span></a></td>
<%end if %>
<%
  lngColumnCount=lngColumnCount+1
  if lngColumnCount=2 then
    Response.Write "</tr><tr>"
    lngColumnCount=0
  end if
  counter = counter + 1
  RS2.MoveNext
Loop
Avatar billede larserik Nybegynder
09. juli 2008 - 10:10 #3
Tusen takk, løsningen din fennec fungerte flott!

Når jeg prøvde løsningen din mortvader så lagde den forskjellig farge på columns og ikke rows. Men takk for hjelpen!
Avatar billede fennec Nybegynder
09. juli 2008 - 10:26 #4
.o) <-- One Eyed Jack