Avatar billede lenn Nybegynder
08. juli 2008 - 20:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brother HL 1450 virker ikke helt som den skal

Jeg har 2 computere, der gennem en router er forbundet. På netværket er der også en printer (Brother HL1450) - Én af computerne er et par år gammel. Dengang fik jeg med stor besvær sat en mini printserver op (seriel-->RJ45 adapter) og det lykkedes mig at få masiken til at fungere på netværket. Nu er der så kommet endnu en computer til som også skal kunne printe. Det kan den også - eller det vil sige, at alt man sætter i printkøen bliver først udskrevet, når pc'en bliver genstartet..? Er der nogen der kan fortælle mig hvad der kan være galt? Jeg mener at det var de samme problemer jeg havde med den gamle computer, men jeg kan bare ikke huske hvordan jeg løste det dengang...
Avatar billede lenn Nybegynder
08. juli 2008 - 20:11 #1
Skal måske lige sige at begge pc'ere kører XP-Pro og har samme printdriver/indstillinger
Avatar billede ebea Ekspert
09. juli 2008 - 09:45 #2
Var det ikke nemmere for dig, hvis du lavede printeren delt på den PC hvor den fysisk er tilkoblet, og derefter kan du jo så tilkoble lige så mange PC'er som du har lyst (så længe der er porte nok i Routeren) til den delte printer. På hver PC gå ind og tilføj ny printer, og kig på netværk efter den nu delte printer, hvorved at du opsættes til den printer.
Avatar billede lenn Nybegynder
09. juli 2008 - 14:28 #3
Det er ikke altid at begge computere er tændt. Printeren er ikke fysisk koblet til pc'erne - men i switchen eller routeren om man vil. Den fungerer som netværksprinter. Det er derfor der sidder en mini printserver på printeren, så den bliver en del af netværket. Printeren har fast IP adresse.
Avatar billede ebea Ekspert
09. juli 2008 - 14:47 #4
Hvis du har en seriel-->RJ45 adapter, kan jeg ikke forstå hvordan du får det koblet til din printer, fordi printeren har ikke Seriel indgang, så der er kun optionen Netværksindgangen i printeren (hvis printeren er tilkøbt sådan). Og hvis det er sådan du har sammensat det, ja så kan jeg ikke se problemet, fordi du jo så kan koble det sammen i en Router.
Hvis det derimod er Parallel interfacet du mener med "seriel-->RJ45 adapter" ja så er problemet relateret til dette interface, og så er mit bud at der "hænger" noget i interfacet hver gang du printer.
Avatar billede lenn Nybegynder
20. oktober 2008 - 09:50 #5
Det løste sig selv efter en række genstart...