Avatar billede den-evil Nybegynder
08. juli 2008 - 16:10 Der er 2 kommentarer

Udskriver ting jeg ikke har med i mit xslt?

Jeg har noget XML der ser sådan ud:
-----------------------------------
<ForumModule>
    <ModuleOutput>
        <root>
            <areas>
                <area id="1000024" useAsBreadCrumbs="true">
                    <name>Undervisning</name>
                    <forums>
                        <forum id="1000044" useAsBreadCrumbs="true">
                            <name>RRB TEST1 Forum navn</name>
                            <description>RRB TEST1 RRB TEST1</description>
                            <threads>
                                <thread id="1000055" useAsBreadCrumbs="true">
                                    <name>RRB Test 1Debat</name>
                                    <post id="1000063">
                                        <title>RRB Test 1Debat</title>
                                        <creationDate>04-07-2008 13:08</creationDate>
                                        <user id="1000058" viaId="58">
                                            <name>test1a</name>
                                        </user>
                                        <message>RRB Test 1Debat TEKST</message>
                                    </post>
                                </thread>
                            </threads>
                        </forum>
                    </forums>
                </area>
            </areas>
        </root>
    </ModuleOutput>
    <RequestContent>
        <QueryString/>
        <ServerVariables>
            <Entry Name="URL">Forside/1/Debat</Entry>
            <Entry Name="HTTP_HOST">xxx.xxx.com</Entry>
        </ServerVariables>
    </RequestContent>
</ForumModule>
------------------------------------------

Mit XSLT ser sådan ud:

------------------------------------------

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
  <xsl:output omit-xml-declaration="yes" encoding="UTF-8" method="html" />
  <xsl:template match="ForumModule/ModuleOutput/root/areas/area/forums/forum/threads/thread/post">
    <html>
      <head>
        <title>xxx</title>
      </head>
      <body style="font-family: arial, verdana, helvetica, sans-serif;">
        <table width="400" cellpadding="5" cellspacing="0" border="0" style="background-color: #f6f8f9; border: 1px dotted #b2b1b1; font-family: Arial, sans-serif; font-size: 11px; color: #000;">
          <xsl:call-template name="Post" />
        </table>
      </body>
    </html>
  </xsl:template>

  <xsl:template name="Post">
    <tr>
      <td style="background: #0f3448 url('http://dlfrum21.synkronvia.com/files/Design/gfx/smalltopBG.gif') left top no-repeat; border-bottom:2px solid #FFF;">
        <h1 style="color: #506470; padding: 5px; font-size: 12px; font-weight: bold;">Fra DLF Samarbejdsrum</h1>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td style="background-color: #8f0e14; border-bottom: 1px solid #FFF;">
        <h1 style="color: #FFF; padding: 5px; font-size: 12px; font-weight: bold;">Hej, <xsl:value-of select="user/name/." /></h1>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>
        <div style="padding: 20px 0">
          <p style="padding: 0 0 5px 0;">
            <strong>
              <xsl:value-of select="title" disable-output-escaping="yes" />
            </strong>
            <br />
            <xsl:value-of select="message" disable-output-escaping="yes" />
          </p>
          <xsl:call-template name="MoreInfo" />
          <hr />
        </div>
      </td>
    </tr>
  </xsl:template>

  <xsl:template name="MoreInfo">
    <xsl:element name="a">
      <xsl:attribute name="href" xml:space="default">
        <!--<xsl:value-of select="$currentPage">
        </xsl:value-of>-->
        <!--<xsl:call-template name="linkRef">
          <xsl:with-param name="plusQuery" xml:space="default">
            <xsl:call-template name="RenderLinkParams">
            </xsl:call-template>
          </xsl:with-param>
        </xsl:call-template>-->
      </xsl:attribute>
            Gå til debatforum her &gt;&gt;
        </xsl:element>
  </xsl:template>
</xsl:stylesheet>

---------------------------------------------------

Jeg får egentlig en pæn nok  mail, men den smider noget ud før alt HTML som ser sådanne ud, i ren tekst:

"UndervisningRRB TEST1 Forum navnRRB TEST1 RRB TEST1NPC Test2"

Hvilket jeg ikke fatter, da det er noget jeg ikke tager med i min snippet!???
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2008 - 23:16 #1
Smid en:

<xsl:template match="text()" />

ind i din XSLT !
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juli 2008 - 04:41 #2
bedre at ramme rodnoden, og behandle det hele.. i stedet for udpluk, så vil resten af content sevlfølgeligt blive udskrevet.

<xsl:template match="/">
<xsl:applytemplate select="ForumModule/ModuleOutput/root/areas/area/forums/forum/threads/thread/post" />
</xsl:template>

<xsl:template match="text()" /> uden mode, er lidt farlig.

/J