Avatar billede loukas Mester
08. juli 2008 - 10:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Søge på dato

Jeg har denne:
SELECT * FROM Cal_Events WHERE Cal_EventDate = #11-07-2008#

Og tabellen Cal_Events:
Cal_EventID - Autonummer
Cal_EventTitle - tekst
Cal_Eventbody - Notat
Cal_Eventdate - Dato og Klokkeslet
Cal_EventStartTime - Dato og Klokkeslet
Cal_EventEndTime - Dato og Klokkeslet
Cal_EventAllDay - Tekst
Cal_EventLink - Tekst
Cal_EventImage - Tekst
Cal_EventCalendarID - Tal

Den giver mig bare et tomt resultat?
Og jeg er selvfølgelig 100% på at der er en post med "11-07-2008" Cal_Eventdate

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med de her datoer en gang til.
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
08. juli 2008 - 10:23 #1
I den SQl skriver du Date med stort D og i tabellen står det med lille d. Måske er dét fejlen? Derudover kan det give fejl hvis Cal_Eventdate ikke er sat til at have type dato, hvis den fx nu er string skal du have ' uden om i stedet..
Avatar billede fennec Nybegynder
08. juli 2008 - 10:28 #2
Dato formatet når du kommunikere via SQL skal være mm-dd-yyyy (måned først).

SELECT * FROM Cal_Events WHERE Cal_EventDate = #07-11-2008#

Vil give dig resultaterne for den 11. juli 2008.
Avatar billede mortvader Nybegynder
08. juli 2008 - 10:30 #3
Det kunne måske være regional settings på serveren som står til amerikansk.

Prøv lige:

SELECT * FROM Cal_Events WHERE Cal_EventDate = #07-11-2008#
Avatar billede mortvader Nybegynder
08. juli 2008 - 10:30 #4
nå, lol fennec ^^
Avatar billede loukas Mester
08. juli 2008 - 10:39 #5
OK,
har prøvet at lave den om sådan:
nydato = WorkingDate(month) &"-"& WorkingDate(day) &""& WorkingDate(year)

Men får felem:
Microsoft VBScript runtime error '800a01c2'

Wrong number of arguments or invalid property assignment: 'Month'
Avatar billede mortvader Nybegynder
08. juli 2008 - 10:58 #6
Der findes ikke en "workingdate" kommando i vbscript, så det må være en function du refererer til der. Vi kender den ikke :)

Virkede det med at formattere datoen om?
Avatar billede fennec Nybegynder
08. juli 2008 - 11:02 #7
Send det igennem en funktion:

function DBDate(fDate)
  DBDate = "#"& right("0"&month(fDate),2) &"-"& right("0"&day(fDate),2) &"-"& year(fDate) &"#"
end function

sql = SELECT * FROM Cal_Events WHERE Cal_EventDate = "& DBDate(date()) &"
Avatar billede mortvader Nybegynder
08. juli 2008 - 11:03 #8
Iøvrigt var det nok noget ala dette du forsøgte?

conn.execute "SELECT * FROM Cal_Events WHERE Cal_EventDate = #"&day(date)&"-"&month(date)&"-"&year(date)&"#"
Avatar billede fennec Nybegynder
08. juli 2008 - 11:03 #9
Havde da lige glemt et par ":

sql = "SELECT * FROM Cal_Events WHERE Cal_EventDate = "& DBDate(date())
Avatar billede loukas Mester
11. juli 2008 - 19:15 #10
SMID nogle svar!
Så deler jeg points ud

Og løsningen blev noget med at bytte om på måned og dag.
Cal_EventDate = #"&day(date)&"-"&month(date)&"-"&year(date)&"#"
Avatar billede loukas Mester
20. marts 2013 - 16:15 #11
luk