Avatar billede gon Nybegynder
08. juli 2008 - 09:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan apache kalde min Javamodel?

Hejsa allesammen.

Jeg har kodet en applikation som skal køre på en Apache server. En af funktionerne ved applikationen er at der er en metode (eller flere) som gerne skal eksekveres en gang i døgnet.

Har Apache en funktion til at kalde metoder i koden med visse mellemrum (en timer).

Jeg tænker, at det er en funktion andre end mig har haft brug for.

KJ
Avatar billede mfalck Praktikant
08. juli 2008 - 10:28 #1
apache har det ikke selv - men operativ systemet plejer at have det. Linux har crontab og windows har "at" kommandoen
Avatar billede gon Nybegynder
08. juli 2008 - 10:44 #2
"at" kommandoen - kan du uddbybe eller henvise til litteratur. Jeg er Datamatiker, men dette er et nyt område for mig.

KJ
Avatar billede mfalck Praktikant
08. juli 2008 - 11:37 #3
The AT command schedules commands and programs to run on a computer at
a specified time and date. The Schedule service must be running to use
the AT command.

AT [\\computername] [ [id] [/DELETE] | /DELETE [/YES]]
AT [\\computername] time [/INTERACTIVE]
    [ /EVERY:date[,...] | /NEXT:date[,...]] "command"

\\computername    Specifies a remote computer. Commands are scheduled on the
                  local computer if this parameter is omitted.
id                Is an identification number assigned to a scheduled
                  command.
/delete            Cancels a scheduled command. If id is omitted, all the
                  scheduled commands on the computer are canceled.
/yes              Used with cancel all jobs command when no further
                  confirmation is desired.
time              Specifies the time when command is to run.
/interactive      Allows the job to interact with the desktop of the user
                  who is logged on at the time the job runs.
/every:date[,...]  Runs the command on each specified day(s) of the week or
                  month. If date is omitted, the current day of the month
                  is assumed.
/next:date[,...]  Runs the specified command on the next occurrence of the
                  day (for example, next Thursday).  If date is omitted, the
                  current day of the month is assumed.
"command"          Is the Windows NT command, or batch program to be run.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juli 2008 - 22:11 #4
Apache & Java model

Kører du Tomcat med en Java web app ?

Et OS script (cron/at) er absolut en mulighed. Men der findes også
schedulere til at køre inden i Tomcat. F.eks. Quartz.
Avatar billede gon Nybegynder
14. juli 2008 - 12:48 #5
Det var præcis det jeg skulle bruge - tak for det Arne_v. Smid et svar og du skal få dine pint.

KJ
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2008 - 17:44 #6
OK