Avatar billede wosgam Nybegynder
07. juli 2008 - 17:30 Der er 6 kommentarer

Keyevent når programmet er minimeret

Hej Eksperter,

Hvordan kan man udfører key events når mit program er minimeret og eller et andet program ligger over mit.

Jeg skal bruge det til en interactive worker kalder jeg det. Altså sådan to programmer der snakker sammen. Så jeg kan sidde på min bærbar og se hvad man laver på den anden computer.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

/Wosgam
Avatar billede wosgam Nybegynder
09. juli 2008 - 11:17 #2
Jeg kan ikke forstå hvordan man gør sådan noget, jeg er kun 13 år.
Avatar billede aaberg Nybegynder
09. juli 2008 - 11:37 #3
Ok :o)

Det kan desværre ikke lade sig gøre at lytte til events fra andre programmer. Det eneste måde at gøre det på, er via global hooks som beskrevet i artiklen.

~aaberg
Avatar billede wosgam Nybegynder
09. juli 2008 - 21:04 #4
Men jeg kan ikke få det til at virke det der med global hooks, jeg har prøvet at putte kodestumperne sammen og det hele og der kommer ingen fejlmeddelelse eller noget det virker bare ikke,

jeg er totalt lost ;(
Avatar billede aaberg Nybegynder
10. juli 2008 - 12:01 #5
Gå ind på linket i min første post. I toppen af siden er der mulighed for at downloade source files. Gør dette. Åben det i Visual Studio. I projektet er der en fil der hedder UserActivityHook.cs, som indeholder klassen UserActivityHook. Denne klasse ordner alt med at oprette global hooks osv, så det eneste du skal gøre, er at lytte til de events der er i klassen.

I projektet er der også en form som hedder MainForm. Dette er et lille tesprogram for UserActivityHook klassen. Se i koden for den form, for at finde ud af hvordan du skal bruge klassen.

Men prøv at starte testprogrammet i første omgang, bare for at se at det virker. Jeg har lige testet det, og det virker fint her.

:-)
Avatar billede wosgam Nybegynder
10. juli 2008 - 16:15 #6
jeg har gjort alt det der men når jeg implementere UserActivityHook.cs i mit eget projekt og laver en form_load() og lytter til events så kommer den med fejlen.

Handlen er ikke gyldig

og så markere den denne linje:
//Initializes and throws a new instance of the Win32Exception class with the specified error.
throw new Win32Exception(errorCode);