Avatar billede dl Nybegynder
07. juli 2008 - 16:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvad bruges App_code til

Hvad bruger man enlig App_code til ?

Ja, kan godt være det er et dumt sp, men nu stiller jeg det sku.

Min første tanke er, at det er den mappe man ligger sine class i, da det sikker får tildelt nogle rettigheder i systemet.

Men nu kommer  MVC fra MS, og i dette projekt, er der lagt på forhånd en BESTEMT strucktur, hvor denne App_code IKKE findes i det.

og så synes jeg lidt, at det hele falder på jorden. Jeg mener personlig selv, at man SELV opretter sin mappe strucktur, og ligger class ind under.

Så hvad er App_code ?

// dl
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2008 - 16:42 #1
App_Code er til source code som skal compiles automatisk (svarende til bin for
allerede compilede assemblies).
Avatar billede dl Nybegynder
07. juli 2008 - 20:19 #2
Hvis man ser på MVC frameworket kom microsoft selv laver.
Så ligger alle ens kode filer, i mapper. Der bruger man på intet tidspunkt app_code.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2008 - 20:25 #3
Du kan ogsaa vaelge ikke at bruge App_Code i din app. Det er et tilbud fra ASP.NET's
side.
Avatar billede dl Nybegynder
07. juli 2008 - 20:30 #4
ja k.  men så giver det da ikke meget mening at bruge det i nogle tilfælde ,  gør det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2008 - 20:52 #5
Det synes jeg da nok at det goer.

Nogen gange kan du noejes med code behind, andre gange vil du bruge code behind + bin,
andre gange vil du bruge code behind + App_Code, andre gange vil du bruge code behind
+ App_Code + bin, andre gange vil du precompile alt til bin.

Fleksibel deployment model.

Nogle kvart relevante links:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ex526337.aspx
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/t990ks23.aspx
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/e22s60h9.aspx

(og nej - jeg har ikke studeret ASP.NET MVC endnu)
Avatar billede dl Nybegynder
08. juli 2008 - 10:08 #6
ja, fleksible udvikling, den kan jeg købe :)
og kan læse mig til, at nogle flere ting med de andre mapper  :)

arne_v kom med et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2008 - 14:53 #7
svar