Avatar billede underlien Nybegynder
07. juli 2008 - 01:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprette mappe struktur+omdøbe standard dok

Hej jeg er igang med at lave et script som kan oprette en mappestruktur og kopiere nogle standard dokumenter ud i disse mapper. Mappen døbes med et ordernummer, jeg kunne godt tænke mig om man kunne rename standard dokumenterne med dette ordernummer, dette kunne eksembelvis være bælgtryk.xls som skal omdøbes til 11453_bælgtryk.xls. I dette tilfælde ville dette nummer også være mappenavnet. Nedenstående er scriptet som kan disse ting dog uden at omdøbe standard dokumenterne. Er der nogle venlige mennesker som kender en løsning..
Venlig hilsen
Kenneth Madsen

'Oprette mappestruktur med for definerede mapper kopiere standard dokumenter XLS, doc & pdf til udvalgte mapper

DirNavn=inputbox("Indtast ordernr.")

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

If fso.FolderExists("G:\" & DirNavn) Then          'check om folderen allerede findes
MsgBox "Folderen findes allerede", vbOKOnly
else
MsgBox "Folderen findes ikke, men dannes nu", vbOKOnly

Set NavnDir = fso.CreateFolder("G:\" & DirNavn)

Set FotoDir = fso.CreateFolder("G:\" & DirNavn & "\Foto")
Set KonsDir = fso.CreateFolder("G:\" & DirNavn & "\Konstruktion")
Set BeregnDir = fso.CreateFolder("G:\" & DirNavn & "\Beregninger")
Set GodDir = fso.CreateFolder("G:\" & DirNavn & "\Godkendelser")
Set DivDir = fso.CreateFolder("G:\" & DirNavn & "\Div.")
Set ManDir = fso.CreateFolder("G:\" & DirNavn & "\Manual")
Set AflDir = fso.CreateFolder("G:\" & DirNavn & "\Aflevering")

Set dxfDir = fso.CreateFolder("G:\" & DirNavn & "\Konstruktion\dxf")
Set swDir = fso.CreateFolder("G:\" & DirNavn & "\Konstruktion\3D")
Set dwgDir = fso.CreateFolder("G:\" & DirNavn & "\Konstruktion\DWG")

'kopiere filer fra masterkatalog & til div.,Aflevering & beregning

Set fso=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fso.CopyFile "F:\Master Norge\Vin nummer.xls", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master Norge\Modtagelsesattest-chassis xxxxx.doc", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master Norge\Modtagelse af chassis xxxxx.doc", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master Norge\maling.doc", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master Norge\Udmåling af tank xxxxx.xls", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master Norge\bremsedata xxxxx.xls", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\Rumtal.doc", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\Rumskilte-xxxxx.doc", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\Vægttavler-xxxxx.doc", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\4T100024-typeskilt-xxxxx.doc", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\Checkliste struktur xxxxx-A.xls", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\Checkliste strukturxxxxx klargøring.xls", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\Checkliste xxxxx 02B.xls", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\Kundeleverance 11xxx.xls", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\ADR-ansoegningsskema-xxxxx.doc", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\Ansøgning T-erklæring-xxxxx.doc", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\BER-xxxxx.doc", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\Stikoversigt.doc", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\Sugeslange-xxxxx.doc", "G:\" & DirNavn & "\Div.\",TRUE

fso.CopyFile "F:\Master Norge\AFL_AT03.doc", "G:\" & DirNavn & "\Aflevering.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master Norge\Fabrikanterklæring.doc", "G:\" & DirNavn & "\Aflevering.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master Norge\TANKLOGG.doc", "G:\" & DirNavn & "\Aflevering.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master Norge\Tph-tp xxxxx.xls", "G:\" & DirNavn & "\Aflevering.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master Norge\VEGT data last.xls", "G:\" & DirNavn & "\Aflevering.\",TRUE

fso.CopyFile "F:\Master Norge\Beregning min skærm_dim.xls", "G:\" & DirNavn & "\Beregninger.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master Norge\bælgtryk.xls", "G:\" & DirNavn & "\Beregninger.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master Norge\Omregningstabel for dækhøjde.xls", "G:\" & DirNavn & "\Beregninger.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master Norge\Tph-tp xxxxx.xls", "G:\" & DirNavn & "\Beregninger.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master Norge\Tyngdepunktshøjde tank.xls", "G:\" & DirNavn & "\Beregninger.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master Norge\Bolt beregninger i tankbæring xxxxx.xls", "G:\" & DirNavn & "\Beregninger.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\VMPSYN -xxxxx.xls", "G:\" & DirNavn & "\Beregninger.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\ADR svøbstykkelse 2007 Elongal-xxxxx.xls", "G:\" & DirNavn & "\Beregninger.\",TRUE
fso.CopyFile "F:\Master DK\tank beregning.xls", "G:\" & DirNavn & "\Beregninger.\",TRUE

MsgBox "Folderstruktur er dannet"

end if
Avatar billede kabbak Professor
07. juli 2008 - 18:22 #1
fso.CopyFile "F:\Master Norge\bælgtryk.xls", "G:\" & DirNavn & "\Beregninger.\" & DirNavn & "_bælgtryk.xls",TRUE

prøv at teste
Avatar billede underlien Nybegynder
07. juli 2008 - 18:55 #2
Det virkede sgu ...mange tak...hvordan fungerer det point system?
Avatar billede underlien Nybegynder
07. juli 2008 - 19:19 #3
ja da....
Avatar billede kabbak Professor
07. juli 2008 - 22:13 #4
et svar ;-))
Avatar billede kabbak Professor
08. juli 2008 - 07:54 #5
marker mit navn i boksen til venstre og tryk så accepter