Avatar billede cpccorp Juniormester
06. juli 2008 - 23:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sortering af array i en gæstebog

Hej jeg har fundet en gæstebog på nettet, men den sorterer ikke inputene således at den nyeste er øverst

Her er den der læser filen(som i øvrigt er en XML-fil):
      $xml=simplexml_load_file('comments.xml');
      foreach ($xml->message as $message){
        $data=array('name'=>$message->name,'website'=>$message->website,'comment'=>$message->comment,'date'=>$message->date,'id'=>$message['mID']);
        transformXML($data);
      }

Ihverfald det tror jeg da
Avatar billede fant0mas Nybegynder
07. juli 2008 - 08:04 #1
Måske:
$result = array_reverse($data);
Avatar billede cpccorp Juniormester
07. juli 2008 - 13:02 #2
jeg prøver det lige i aften
Avatar billede hp-power Nybegynder
07. juli 2008 - 14:37 #3
jeg ville nok lige det ind i sql da du har mange flere måder at trække data ud på
Avatar billede punqtured Nybegynder
07. juli 2008 - 17:19 #4
Jeg tror ikke der er så meget at gøre hvad angår at læse data fra xml'en, men du kunne jo smide alle entries i et array før du gør noget med dem.

Det vil gøre det muligt at bruge ksort (http://dk2.php.net/manual/en/function.ksort.php) som vil kunne give dig den sortering, du har brug for)