Avatar billede lajer Nybegynder
06. juli 2008 - 22:26 Der er 3 kommentarer

namespace ikke længere valgfrit??

Hej alle

Jeg er for nyligt skiftet til VS.NET 2008 og dermed .NET 3.5

Nu løber jeg ind i et problem, som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse.

Tidligere har jeg ofte lavet et namespace til mine system mæssige klasser, som jeg har kaldt ProduktNavn.Base.System

Mit problem opstår, når jeg skal bruge .NET's eget namespace der bare hedder System.

Lad os sige at jeg har et par klasser under følgende namespace:

ProduktNavn.Base.System

Herefter vil jeg lave en UserControl som jeg ligger under:

ProduktNavn.Base.GUI

UserControllen her bruger (selvfølgelig) en masse ting fra .NET's eget System namespace... men alle disse ting virker ikke længere, fordi usercontrollen tror at System namespacet er det samme som "ProduktNavn.Base.System" ??

Håber at det er mig der har stirret mig blind på problemet?
Avatar billede lajer Nybegynder
06. juli 2008 - 22:31 #1
Ved ikke hvor godt jeg fik forklaret problem, så vil lige paste en exception jeg får... Den siger egentlig det hele:

Error    3    The type or namespace name 'ComponentModel' does not exist in the namespace 'X.Base.System' (are you missing an assembly reference?)    D:\X\Base\Controls\Messages.Designer.cs    8    24    X
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2008 - 22:46 #2
Kan du poste et komplet eksempel som viser problemet ?
Avatar billede driis Nybegynder
07. juli 2008 - 18:24 #3
Prøv evt. med
using System=global::System;

Og ellers, som arne siger, er vi nok nødt til at have et eksempel :-)