Avatar billede lakana Nybegynder
06. juli 2008 - 21:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

preg_replace - ret hver linje, der indeholder tekst

Hvordan retter jeg hver selvstændige linje, der indeholder tekst til at være et afsnit (<p>), men samtidig indeholde undtagelser (hvis linjen starter med <h1>/<h2>/..?

$string = "<h2>Overskrift</h2>
En tekst.

En ny linje.

Endnu en ny linje."

Nu skal $string så ende ud med at se således ud: "<h2>Overskrift</h2><p>En tekst.</p><p>En ny linje.</p><p>Endnu en ny linje.</p>
Avatar billede lakana Nybegynder
06. juli 2008 - 22:35 #1
Jeg har prøvet således:

$text = preg_replace("/^(?!<h[1-6]>)(.+)$/mi", "<p>$1</p>", $text);

Men den overser ikke tomme linjer :(
Avatar billede cronaldo Nybegynder
06. juli 2008 - 23:05 #2
nl2br(nl2br($str))

prøv lige det?
Avatar billede cronaldo Nybegynder
06. juli 2008 - 23:06 #3
Og nu er den så copy/paste venlig ;D ..

nl2br(nl2br($string))
Avatar billede lakana Nybegynder
06. juli 2008 - 23:13 #4
Hvad skulle det hjælpe?
Avatar billede lakana Nybegynder
06. juli 2008 - 23:15 #5
Man kunne gøre som jeg gør nedenfor, men jeg vil hellere kunne gøre det ordentligt i en preg_replace().

$text = str_replace( "\r", "", $text );
$text = preg_replace("/^(?!<h[1-6]>)(.+)$/mi", "<p>$1</p>", $text);
Avatar billede cronaldo Nybegynder
06. juli 2008 - 23:34 #6
det hjælper at den laver 2 x br .. det giver i mit hoved det samme som en <p> bortset fra du ikke kan smide style="" på ? :)
Avatar billede lakana Nybegynder
07. juli 2008 - 00:06 #7
ellers tak. det giver da overhovedet ikke en <p> ;-)
Avatar billede mbw Nybegynder
07. juli 2008 - 08:32 #8
$parts = explode("\r\n",$text);
$output = "";
for($i=0; $i<count($parts); $i++){
    if(!empty($parts[$i])){
        $output .= preg_replace("/^(?!<h[1-6]>)(.+)$/mi", "<p>$1</p>", $parts[$i]);
    }
Så burde den tage højde for tome linjer.
Avatar billede lakana Nybegynder
09. juli 2008 - 18:20 #9
Men som sagt, så kan jeg godt finde ud af, at gøre hvad jeg ønsker, men ikke i en enkel preg_replace()-funktion :(
Avatar billede lakana Nybegynder
07. august 2011 - 20:37 #10
ellers tak for hjælpen