Avatar billede skindbeni Nybegynder
04. juli 2008 - 18:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne min Firebird databasefil

Jeg har en Firebird database, som jeg ikke kan åbne. Det kan muligvis
skyldes, at jeg har haft formateret min PC og installeret den sidste nye
udgave af Firebird.

Kan det have noget at sige?

Fejlbeskeden er:
Wrong or obsolete version
unsupported on-disk structure for file "filnavn", found 11.2, support 11.1
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2008 - 19:13 #1
Det lyder altså meget som om at du har installeret en ældre FB end den du brugte
før ! Kørte du evt. med en beta version før ?
Avatar billede skindbeni Nybegynder
05. juli 2008 - 11:07 #2
Hej Arne.

Det kan man godt fristes til at tro, men så har det ikke været tilsigtet.

Og umiddelbart lyder det ikke sandsynligt. JEg har lige færet inde på www.firebirdsql.org, hvor jeg altid henter Firebird. Jeg har altid anvendt .exe installationsfilerne. Og så vidt jeg kan se, så ligger BETA-udgaverne som .zip-filer
Avatar billede skindbeni Nybegynder
05. juli 2008 - 11:18 #3
Men jo, jeg kan se, at 2.5'eren er første udgave med ODS 11.2, så du må jo have ret :o)

Send et svar, så belønner jeg dig.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2008 - 16:20 #4
svar
Avatar billede skindbeni Nybegynder
06. juli 2008 - 13:59 #5
Ved du i øvrigt, om det er muligt at hente beta-versionen af 2.5'eren og kopiere filerne direkte oveni 2.1 versionen af Firebird - og så igen den andenvej tilbage til 2.1 bagefter, når jeg har arbejdet med de "uheldige" filer
Avatar billede skindbeni Nybegynder
06. juli 2008 - 18:07 #6
Vil lige supplere mit ovenstående indlæg med, at jeg forsøgte med fare for, at crashe en masse, men det lykkedes at overskrive filerne.

Meget underligt kom næsten samme fejlbesked dog, da jeg forsøgte at åbne de uheldige databasefiler

---
Wrong or obsolete version
unsupported on-disk structure for file "filnavn", found 11.2, support 11.2
---

Læg mærke til sidste linie: found 11.2, support 11.2.

Mystisk.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2008 - 00:51 #7
Jeg ville nok prøve at køre install.
Avatar billede skindbeni Nybegynder
07. juli 2008 - 11:06 #8
Der er ingen installationsfil.

Taget fra readme filen i Firebird 2.5 biblioteket.

---
There is no installation routine. This is deliberate. Snapshot builds are
intended to be copied over an existing install.
---

Jeg tror desværre bare, at jeg må indse, databasefilerne er gået tabt.