Avatar billede dotano Nybegynder
04. juli 2008 - 17:50 Der er 7 kommentarer

Undermenu-link skal åbne bestemt sted, uden at loade hele siden.

Hej, jeg vidste ikke rigtig om dette var den rigtige kategori til mit spørgsmål, eller om den skulle have været ovre i PHP-kategorien, det må vi finde ud af.

Jeg er ved at designe dette:
http://www.dotano.com/site/2nd/

Det endelige resultat jeg har i hovedet er flg:
- Tryk på fx Artworks, og menuen i venstre side skifter til Artworks,  med dertilhørende links til billeder.

- Når man så trykker på et af disse links til et billede, skal dette åbnes i midten af siden, hvor der står "Lorem ipsum.." pt.

Eller noget lign. dette, når jeg først finder ud af hvordan jeg skal gøre vil jeg selv eksperimentere.

Dette skal fungere uden at jeg skal oprette 1000 forskellige .html dokumenter til hvert enkelt link, så siden heller ikke skal reloade alt gang på gang, men kun de enkelte "<div>"'s.

Det må være muligt på en eller anden måde, og jeg har på fornemmelsen at jeg skal til at rode mig ind i noget PHP.

Håber på nogle gode svar, og hvis en mod er lidt utilfreds med placeringen af dette spørgsmål, eller bare føler det ligger i den forkerte kategori, så flyt den venligst, så jeg kan få "et hurtigere og bedre svar" :)..

Hilsen Matias/ano

*Oprettede også dette spørgsmål i Brugervenligheds-kategorien uden at tænke :)*
Avatar billede mini-me Nybegynder
04. juli 2008 - 18:00 #1
Hej,

Jeg har ikke lige nogen komplet løsning her, men du kan jo lave et sæt af hidden divs, som indeholder de forskellige menupunkter. og så kan via javascript lave nogle show/hide funktioner til disse divs.

Det er jo også muligt at bruge Iframe, men det vil jeg ikke anbefale.
Avatar billede dotano Nybegynder
04. juli 2008 - 18:03 #2
Jeg vil aldrig gå over til iFrame .. Hvis det ikke er muligt at gøre via Javascript, PHP eller regulær CSS, så må jeg finde en anden løsning.
Avatar billede mini-me Nybegynder
04. juli 2008 - 18:06 #3
Det kan sagtens lade sig gøre at bruge CSS og javacsript til det.
Avatar billede dotano Nybegynder
04. juli 2008 - 18:11 #4
Mjoh, men det lyder ikke ligefrem som noget jeg kan gøre af mig selv.. En guide eller lign. ville være perfekt. Har aldrig leget med Javascript før.
Avatar billede mini-me Nybegynder
04. juli 2008 - 18:18 #5
Avatar billede dotano Nybegynder
04. juli 2008 - 18:20 #6
Ja, men også mere hvordan jeg skal få det hele til at køre sammen osv. lidt svært at forklare :)
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2008 - 12:13 #7
Alt i alt lyder det som din hovedstruktur skal bygges op serverside, og så er php jo en god løsning !-)

-- om det så kan betale sig at lave noget med skjulte elementer kommer an på, hvad du vil vise, for det kan absolut ikke anbefales at lægge en mængde billeder ind på den måde, da brugeren jo så bliver mødt af en side, der loader utrolig lang tid (og allerede 3 sekunder er lang tid !-) uden at kunne se en forklaring ...

-- du kan evt. lave noget preload, der henter andre billeder, så din side vises komplet med det samme, men så henter en række andre billeder i baggrunden (men den vil så se ud som om, den ikke er loadet færdigt, men det kan du måske have en lille notits om !-)