Avatar billede jensen363 Forsker
04. juli 2008 - 13:32 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Eksport af data til Excel

Til brug for en større rapporteringspakke/skabelon i Excel, har jeg behov for at eksportere data fra et antal forespørgsler ind i navngivne felter/områder i Excel.

Her kunne jeg selvfølgeelig vælge at eksportere hele forespørgslen og så internt kæde den enkelte resultater sammen med skabelonerne ... men er der ikke en metode hvormed man kan "hælde" resultaterne direkte ned i de(n) enkelte celler i excel?
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2008 - 14:31 #1
Avatar billede terry Ekspert
04. juli 2008 - 14:32 #2
Avatar billede mugs Novice
04. juli 2008 - 15:40 #3
Har en testdb der viser hvordan du kan stytre Excel fra acess. Blot læg din email.
Avatar billede jensen363 Forsker
04. juli 2008 - 15:54 #4
Hej Mugs > send til
lasse.jensen@Novasol.com
Avatar billede mugs Novice
04. juli 2008 - 16:00 #5
Sendt.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2008 - 22:35 #6
Hej mugs (og i andre!~)

må jeg også se dit eksempel?~)

spg.eksperten@gmail.com
Avatar billede mugs Novice
05. juli 2008 - 05:43 #7
Sendt til spg.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2008 - 01:54 #8
Det ser spændende ud!~)
Avatar billede jeppe_k Nybegynder
10. juli 2008 - 23:02 #9
Jeg har lavet noget ligende, jeg vil anbefale at du laver et link fra excel og ind i din access data base.

Hvis du har behov for at dataene forbliver de samme i excel selvom de ændre sig i databasen vil jeg anbefale at du scripter det i excel. Dette kan også bruges til en offline løsning i excel. men du kan også sende mig eksempel database og excel rapport.

jeppe.kristensen (med snabel A) gmail punktum com
Avatar billede jensen363 Forsker
29. juli 2008 - 09:38 #10
Terry > I have worked a bit with your answer 04/07-2008 14:32:54

Sub sCopyRSToNamedRange()
'Copy records to a named range
'on an existing worksheet on a
'workbook
'
Dim objXL As Excel.Application
Dim objWkb As Excel.Workbook
Dim objSht As Excel.Worksheet
Dim db As Database
Dim rs As Recordset
Const conMAX_ROWS = 20000
Const conSHT_NAME = "SomeSheet"
Const conWKB_NAME = "c:\temp\book1.xls"
Const conRANGE = "RangeForRS"

  Set db = CurrentDb
  Set objXL = New Excel.Application
  Set rs = db.OpenRecordset("Customers", dbOpenSnapshot)
  With objXL
    .Visible = True
    Set objWkb = .Workbooks.Open(conWKB_NAME)
    On Error Resume Next
    Set objSht = objWkb.Worksheets(conSHT_NAME)
    If Not Err.Number = 0 Then
      Set objSht = objWkb.Worksheets.Add
      objSht.Name = conSHT_NAME
    End If
    Err.Clear
    On Error GoTo 0
    objSht.Range(conRANGE).CopyFromRecordset rs
  End With
  Set objSht = Nothing
  Set objWkb = Nothing
  Set objXL = Nothing
  Set rs = Nothing
  Set db = Nothing
End Sub

How do you get columnheader from the quiry exported as well ?
Avatar billede mugs Novice
29. juli 2008 - 09:40 #11
jensen > Sendte jeg dig ikke en testdb der viser hvordan dy får kolonnenavne i Excel?
Avatar billede jensen363 Forsker
29. juli 2008 - 10:00 #12
Hej Mugs > jeg kom bort fra din løsning ... er generelt arbejdsramt så hele løsningen har ligget brak :-( 

Jag havde faktisk helt glemt spørgsmålet, da jeg spontant fik problemer med min applikation

http://www.eksperten.dk/spm/839725

Så jeg er åben overfor alle løsninger

http://www.eksperten.dk/spm/839725
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Dyk ned i databasernes verden på et af vores praksisnære Access-kurser

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester