Avatar billede martin86 Nybegynder
03. juli 2008 - 15:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvis dato X er mellem dato Y og dato Z så udskriv

Hej eksperter,

Jeg er ved at lave et kalender system men jeg har problemer med mit IF sætning, jeg har overvejer om jeg burde lave en SQL betingelse i stedet for men jeg ved ikke hvilket der er bedst... Problemet ligger i at jeg gerne skulle have udskrevet en "Overskrift" hvis "Fra" (som er datetime) er lig med eller større end dtmCurDate (dagsdato) OG hvis "Til" (so også er datetime) er lig med eller mindre end dagsdato...

Jeg hat set mig lidt blind på det og håber at der er en der har et løsnings forslag...

her kommer koden:

                    SQLkalender ="Select * from Kalender order by Id"
                    Set kalender = Conn.Execute(SQLkalender)

                    Do while kalender.eof=false

                    IF kalender("Fra") => dtmCurDate AND kalender("Til") =< dtmCurDate THEN

                    IF Hour(kalender("Fra"))="00" AND Minute(kalender("Fra"))="00" THEN
                    Response.Write "<br><font color='#D51A1A'>Hele dagen</font>"
                    Response.Write "<br>"&kalender("Overskrift")&"<br>"
                    ELSE
                    Response.Write "<br><font color='#D51A1A'>"&FormatDateTime(kalender("Fra"), vbShortTime)&"-"&FormatDateTime(kalender("Til"), vbShortTime)&"</font>"
                    Response.Write "<br>"&kalender("Overskrift")&"<br>"
                    END IF

                    kalender.movenext
                    Loop

                    set kalender = nothing
                    set SQLkalender = nothing
Avatar billede fennec Nybegynder
03. juli 2008 - 15:16 #1
Du har vendt dine betingelser forkert:
IF kalender("Fra") => dtmCurDate AND kalender("Til") =< dtmCurDate THEN

Skal være
IF kalender("Fra") <= dtmCurDate AND kalender("Til") >= dtmCurDate THEN
Avatar billede martin86 Nybegynder
03. juli 2008 - 17:54 #2
Hej Fennec,

mange tak, det var jo det hele... smid gerne et svar..
Avatar billede fennec Nybegynder
04. juli 2008 - 08:18 #3
.o) <-- One Eyed Jack