Avatar billede daywalker123 Nybegynder
03. juli 2008 - 11:30 Der er 13 kommentarer

Lave tekst bold

Hej

Jeg har noget tekst som bliver printet ud i en textBox via en StringBuilder.

Således:
sbtext.Append("The ASCII value: " + actionInt + " " + "Converted to text: " + c + "\r\n");

Hvor jeg gerne vil have min c variabel til at være i Bold?

HVordan gør jeg det?
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
03. juli 2008 - 11:36 #1
Samtidig vil jeg også gerne have at c er et par skrifttyper større.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. juli 2008 - 11:39 #2
En TextBox kan ikke formatere dele af tekst - det er samme formatering på alt, så det kan du ikke med det der.

Kig i stedet på RichTextBox - der kan man (men om du lige kan med blot en enkelt string, er jeg lidt i tvivl om).
Avatar billede bitmatic Nybegynder
03. juli 2008 - 11:40 #3
Det kan du... Se: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa287595(VS.71).aspx
Avatar billede stargate Nybegynder
03. juli 2008 - 13:05 #4
Du kan også bare bruge en Literal i stedet for en textbox, og lave c bold således:

sbtext.Append("The ASCII value: " + actionInt + " " + "Converted to text: <b>" + c + "</b>\r\n");
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
03. juli 2008 - 14:09 #5
bitmatic:
Kan du lave noget kode så jeg kan bruge en richtextbox i mit eksempel?

Stargate:
En literal?
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
03. juli 2008 - 14:10 #6
Det skal lige siges at det er en windows applikation og ikke en webapp..
Avatar billede nielle Nybegynder
03. juli 2008 - 16:04 #7
Et bud:

            this.richTextBox1.Text = "Et ord i bold. Et andet ord i rødt...";

            this.richTextBox1.SelectionStart = 9;
            this.richTextBox1.SelectionLength = 4;
            this.richTextBox1.SelectionFont =
                new Font(this.richTextBox1.SelectionFont, FontStyle.Bold);

            this.richTextBox1.SelectionStart = 30;
            this.richTextBox1.SelectionLength = 4;
            this.richTextBox1.SelectionColor = Color.Red;
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
03. juli 2008 - 16:49 #8
nielle: takker, men jeg forstår godt at bruge richtextbox, det er mere hvordan jeg bruger den sammen med stringbuilder?
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
03. juli 2008 - 17:20 #9
private void button4_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            XmlDocument xmlDocument = new XmlDocument();
            xmlDocument.Load(textBox2.Text);
            XmlNamespaceManager xnm = new XmlNamespaceManager(xmlDocument.NameTable);
            xnm.AddNamespace("x", "Translog");
            foreach (XmlElement LogEvent in xmlDocument.SelectNodes("//x:Logfile/x:Events/x:LogEvent", xnm))
            {
                string actionString = LogEvent.GetAttribute("Value");
                int actionInt = Convert.ToInt16(actionString);
                char c = (char)actionInt;

                StringBuilder sbtext = new StringBuilder();
                sbtext.Append("The ASCII value: " + actionInt + " " + "Converted to text: " + c + "\r\n");
                sbtext.Append("Action taken: " + LogEvent.GetAttribute("Action") + " At this time: " + LogEvent.GetAttribute("Time") + "\r\n\r\n");

                textBox1.AppendText(sbtext.ToString());
                richTextBox1.AppendText(sbtext.ToString());
                richTextBox1.SelectionStart = 2;
                richTextBox1.SelectionLength = 5;
                richTextBox1.SelectionFont = new Font(richTextBox1.SelectionFont, FontStyle.Bold);

            }

Nu kan jeg da få den til at lave bold i min richtextbox, MEN, den gør det kun i den første linie, og jeg ville jo gerne have den til at gøre det hele vejen i min løkke..

??
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
06. juli 2008 - 18:04 #10
Ingen der kan hjælpe?
Avatar billede nielle Nybegynder
07. juli 2008 - 18:01 #11
Synes da ellers at forslaget i 03/07-2008 11:40:17 burde være lige til at gå til?
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
07. juli 2008 - 20:07 #12
Men jeg kan godt få den til at lave bold - bare kun i den første gang den kører løkken?
Avatar billede bitmatic Nybegynder
08. juli 2008 - 09:17 #13
Det ser ud som om du laver tekst bold hver gang du kører rundt i løkken.... Det er bare den samme tekst du gør bold hver gang. Du har jo hard-coded din selection til at starte ved 2, og være 5 lang.

Det ville nok være nemmere for dig hvis du gør det ligesom i http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa287595(VS.71).aspx