Avatar billede j3ppah Novice
03. juli 2008 - 09:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SQL Query, simpel if sætning

kan ikke helt finde ud af hvordan det skal skrives i mssql...
men...

denne linie: logtime >= DATEADD(day, - 2, GetDate()) OR
skal skrives om så den kun tager tal med til dags dato... fx, får vi nogle gange fejl tal ind, som måske er 1uge eller 1 månede for langt fremme... disse data skal den så bare glemme alt om...
kunne forestille mig det var noget med en:
AND logtime <= DATEADD(day, GETDATE())

eller noget i den stil.... nogen der kan hjælpe ?

SELECT    TOP 100 PERCENT b.AccessID, innoteck.ShopID.ShopName, MAX(b.LogTime) AS Expr1
FROM        innoteck.PeopleCounterLog b INNER JOIN
                      innoteck.ShopID ON b.AccessID = innoteck.ShopID.ShopAccessID
WHERE    (NOT EXISTS
                          (SELECT    AccessID
                            FROM          (SELECT DISTINCT AccessID
                                                    FROM          innoteck.PeopleCounterLog
                                                    WHERE      logtime >= DATEADD(day, - 2, GetDate()) OR
                                                                          AccessID IN (175, 0)) a
                            WHERE      a.AccessID = b.AccessID))
GROUP BY b.AccessID, innoteck.ShopID.ShopName
ORDER BY b.AccessID
Avatar billede j3ppah Novice
03. juli 2008 - 09:51 #1
det sidste var hele queryen... (som i nok selv havde gættet)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juli 2008 - 09:54 #2
Men den "OR" betyder at den tager elementer med AccessID = 175 eller 0 med uanset hvad datoen er.
Avatar billede sherlock Nybegynder
03. juli 2008 - 09:55 #3
AND logtime <= GETDATE()
Avatar billede aaberg Nybegynder
03. juli 2008 - 09:56 #4
Er det dette du mener?

WHERE  (logtime >= DATEADD(day, - 2, GetDate()) AND logtime <= GetDate()) OR
Avatar billede j3ppah Novice
03. juli 2008 - 10:22 #5
erikjacobsen, læg mærke til NOT EXISTS

som sagt var det simpelt, sherlock... smid svar da du kom først.

Jeg kan først tæste om det virker næste gang fejlen sker...
Avatar billede sherlock Nybegynder
03. juli 2008 - 12:08 #6
:)