Avatar billede para7 Nybegynder
02. juli 2008 - 16:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprydning virker ikke - part II

Altså, jeg har en oprydningsfunktion, der kører på en anden side som er næsten ligesådan som denne. Men den her dur ikke:

'OPRYDNING:
response.write "<br><br>"
path = server.MapPath(".") & "\Bannere"
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFSO.GetFolder(path)
Set objFolderContents = objFolder.Files
For Each objFileItem in objFolderContents
'response.write "<hr>Gennemsyn af folder og DB:***********************************************<br>"
FileNameFound = objFileItem.name
response.write "<br>Fundet fil i folder: " & FileNameFound & "<br>"
    strSQLdelBanner = " select BannerURL from Bannere where BannerURL LIKE '%" & FileNameFound & "%' "
    response.Write strSQLdelBanner & "<br>"
    rs.open strSQL, conn
    If Not rs.EOF Then
        response.write "Fundet i DB: " & rs("BannerURL") & "<br>"
        response.write "Behold: " & objFileItem.name & "<br><br>"
        else
        'objFileItem.Delete
        response.write "<span style='margin-left:15px;color:black'>Følgende fil er slettet af oprydningen: " & objFileItem.name & "</span> - "
    End If
    rs.Close
    'set rs = nothing
Next
Set objFSO = Nothing

Output på side af ovenstående er:

Fundet fil i folder: 120x60[1].gif
select BannerURL from Bannere where BannerURL LIKE '%120x60[1].gif%'
Følgende fil er slettet af oprydningen: 120x60[1].gif -
Fundet fil i folder: 234x60[1].gif
select BannerURL from Bannere where BannerURL LIKE '%234x60[1].gif%'
Følgende fil er slettet af oprydningen: 234x60[1].gif -
Fundet fil i folder: 468x60[1].gif
select BannerURL from Bannere where BannerURL LIKE '%468x60[1].gif%'
Følgende fil er slettet af oprydningen: 468x60[1].gif -
etc...

Ovenstående output stemmer ikke. Der skal findes filer i URLen i databasen, som svarer til de fundne i folderen. Det er så fidusen at de filer i folderen der ikke bruges mere i databasen skal slettes. Jeg har slået delete fra indtil det kører.

Ideer er meget velkomne.
Avatar billede para7 Nybegynder
04. juli 2008 - 15:19 #1
Er der nogen ?-)
Avatar billede para7 Nybegynder
04. juli 2008 - 17:16 #2
Der var ellers en fejl i ovenstående:
rs.open strSQL, conn
skal vælre
rs.open strSQLdelBanner, conn

Men så har jeg fundet ud af noget nærmest mystisk: filer der har et nummer i en klamme til slut bliver ikke fundet i DB fx: 850055[1].jpg

4 Fundet fil i folder: 850055.jpg
select URLellerTekst from Bannere where URLellerTekst LIKE '%850055.jpg%'
Fundet i DB: http://nettvplus.dk/Demo/Bannere/850055.jpg
Behold: 850055.jpg

5 Fundet fil i folder: 850055[1].jpg
select URLellerTekst from Bannere where URLellerTekst LIKE '%850055[1].jpg%'
Følgende fil er slettet af oprydningen: 850055[1].jpg
Avatar billede para7 Nybegynder
05. juli 2008 - 10:41 #3
Problemet ligger i firkantklammer, som filnavnet består af:
http://www.eksperten.dk/spm/837252