Avatar billede para7 Nybegynder
02. juli 2008 - 15:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprydning virker ikke

Hvad kan der være galt?

'OPRYDNING:
response.write "<br><br>"
path = server.MapPath(".") & "\Bannere"
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFSO.GetFolder(path)
Set objFolderContents = objFolder.Files
For Each objFileItem in objFolderContents
'response.write "<hr>Gennemsyn af folder og DB:***********************************************<br>"
FileNameFound = objFileItem.name
response.write "<br>Fundet fil i folder: " & FileNameFound & "<br>"
    strSQLdelBanner = " select BannerURL from Bannere where BannerURL = '%" & FileNameFound & "%' "
    response.Write strSQLdelBanner & "<br>"
    rs.open strSQL, conn
    If Not rs.EOF Then
        response.write "Fundet i DB: " & rs("BannerURL") & "<br>"
        response.write "Behold: " & objFileItem.name & "<br><br>"
        else
        'objFileItem.Delete
        response.write "<span style='margin-left:15px;color:black'>Følgende fil er slettet af oprydningen: " & objFileItem.name & "</span> - "
    End If
    rs.Close
    'set rs = nothing
Next
Set objFSO = Nothing

Output på side af ovenstående er:

Fundet fil i folder: 120x60[1].gif
select BannerURL from Bannere where BannerURL = '%120x60[1].gif%'
Følgende fil er slettet af oprydningen: 120x60[1].gif -
Fundet fil i folder: 234x60[1].gif
select BannerURL from Bannere where BannerURL = '%234x60[1].gif%'
Følgende fil er slettet af oprydningen: 234x60[1].gif -
Fundet fil i folder: 468x60[1].gif
select BannerURL from Bannere where BannerURL = '%468x60[1].gif%'
Følgende fil er slettet af oprydningen: 468x60[1].gif -
etc...

Det stememr ikke. Jeg har ca. samme oprydning kørende et andet sted, som virker. Kan ikke selv se hvad der er galt. Nogen ideer?
Avatar billede softspot Forsker
02. juli 2008 - 15:32 #1
Nu siger du jo ikke meget om hvad der skal ske i stedet for det der sker, men hvis man antager at det er en sletning af banneret du forventer, så kan det være fordi den linie der sletter filen er udkommenteret (dvs. der er apostrof foran)...

Hvis det ikke er det du spørger efter, må du lige delagtiggøre os i den forventede konsekvens af din kodestump... :-)
Avatar billede -mundi- Nybegynder
02. juli 2008 - 15:44 #2
Linien hvor du sletter filen er remarket ud :
Ret
  'objFileItem.Delete
til
  objFileItem.Delete
Avatar billede -mundi- Nybegynder
02. juli 2008 - 15:45 #3
ah sorry, der var allerede et svar. Bare ignorer mit svar
Avatar billede para7 Nybegynder
02. juli 2008 - 16:03 #4
Tak for bidrag. Jeg har lige først en opdateret fil, da der skal stå LIKE i stedet for =

'OPRYDNING:
response.write "<br><br>"
path = server.MapPath(".") & "\Bannere"
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFSO.GetFolder(path)
Set objFolderContents = objFolder.Files
For Each objFileItem in objFolderContents
'response.write "<hr>Gennemsyn af folder og DB:***********************************************<br>"
FileNameFound = objFileItem.name
response.write "<br>Fundet fil i folder: " & FileNameFound & "<br>"
    strSQLdelBanner = " select BannerURL from Bannere where BannerURL LIKE '%" & FileNameFound & "%' "
    response.Write strSQLdelBanner & "<br>"
    rs.open strSQL, conn
    If Not rs.EOF Then
        response.write "Fundet i DB: " & rs("BannerURL") & "<br>"
        response.write "Behold: " & objFileItem.name & "<br><br>"
        else
        'objFileItem.Delete
        response.write "<span style='margin-left:15px;color:black'>Følgende fil er slettet af oprydningen: " & objFileItem.name & "</span> - "
    End If
    rs.Close
    'set rs = nothing
Next
Set objFSO = Nothing

Output på side af ovenstående er:

Fundet fil i folder: 120x60[1].gif
select BannerURL from Bannere where BannerURL LIKE '%120x60[1].gif%'
Følgende fil er slettet af oprydningen: 120x60[1].gif -
Fundet fil i folder: 234x60[1].gif
select BannerURL from Bannere where BannerURL LIKE '%234x60[1].gif%'
Følgende fil er slettet af oprydningen: 234x60[1].gif -
Fundet fil i folder: 468x60[1].gif
select BannerURL from Bannere where BannerURL LIKE '%468x60[1].gif%'
Følgende fil er slettet af oprydningen: 468x60[1].gif -
etc...
Avatar billede para7 Nybegynder
02. juli 2008 - 16:04 #5
-mundi-:
jeg har udkommenteret delete indtil det kører. Så jeg må afvise dit første svar...
Avatar billede para7 Nybegynder
02. juli 2008 - 16:13 #6
Nå, nu kom jeg til at acceptere i stedet for at afvise, men håber du kan bruge lidt guld :)
Jeg har oprettet et nyt spm, hvor jeg prøver at forklare bedre:  http://www.eksperten.dk/spm/837005