Avatar billede bilal_isa Nybegynder
02. juli 2008 - 14:58 Der er 3 kommentarer

mail afsendelse

Hej eksperter,

Jeg har et problem med afsendelse af mails via min hjemmeside

http://notserious.wep.dk

som er hostet af http://dinhost.net.

Jeg sender mails sådan:

$header        =    'From: ' . Information::INFORMATION_WEBMASTER_EMAIL .
                          '\r\n' .
                        'Reply-To: ' . Information::INFORMATION_WEBMASTER_EMAIL .
                        '\r\n' .
                        'X-Mailer: PHP/' . phpversion();

        $subject    =    'Match reservation id: ' . $reservationId;

        $message    =    'We hereby confirm that you have made a match ' .
                        'reservation via the ' . $clan_name . 'website' .
                        '\r\n' .
                        'Your reservation id is: ' . $reservationId .
                        '\r\n' .
                        'We will process your reservation and ' .
                        'contact you within 24 hours.' .
                        '\r\n' .
                        'If you want to cancel your reservation ' .
                        'please go to the ' . $clan_name . ' website.' .
                        '\r\n' .
                        'Use the reservation id above to cancel the ' .
                        'reservation.' .
                        '\r\n' .
                        'Sincerely ' . $clan_name;

        mail($email, $subject, $message, $header);

hvor INFORMATION_WEBMASTER_EMAIL    =    'not-serious@wep.dk'

men mailen havner i min spam bakke og ser sådan ud:

mailer-daemon@simon.dhnet.dk til mig
Vis detaljer 01.35 (13 timer siden) Svar

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

  Sent: Wed, 02 Jul 2008 01:36:48 +0200
  Subject: Match reservation id: 4EBB233940EEF134

The following recipient(s) could not be reached:

isabilal@gmail.com
  Error Type: SMTP
  Remote server (195.41.46.251) issued an error.
  hMailServer sent: RCPT TO:<isabilal@gmail.com>
  Remote server replied: 550 <isabilal@gmail.com>: Sender address rejected: Invalid Sender Domain

hMailServer

Det ligner en SMTP fejl, er der nogen der et bud på hvad jeg skal gøre for at rette problemet?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
02. juli 2008 - 15:08 #1
'\r\n' bliver IKKE til linjeskift - det eneste der kan escapes i '-strenge er ' selv og \ (og \ er kun nødvendig at escape hvis den optræder ved siden af et af de to tegn). Dvs. at mailserveren ser det hele som en lang linje, adskilt af *teksten* "\r\n"

Du skal bruge " til netop \r\n, så du får rigtige linjeskift.
Avatar billede bilal_isa Nybegynder
02. juli 2008 - 18:55 #2
Hej igen,

Nu bruger jeg "\r\n" istedet for '\r\n', men jeg får stadig samme fejl :(
Avatar billede pidgeot Nybegynder
02. juli 2008 - 19:25 #3
Så er en mulighed at du skal have sat en SPF record op før GMail vil acceptere din mail - på den måde siger du at det er tilladt for din server at sende mails der kommer fra en e-mail på det domæne. Kig på http://en.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework.