Avatar billede nitram30 Nybegynder
01. juli 2008 - 20:18 Der er 4 kommentarer

php og xml til sms gateway

Hejsa!

Sidder og roder med nogle koder til en SMSGateway jeg har ved en udbyder. Men er ikke helt sikker på mine koder. Derfor mangler jeg lidt hjælp til at se om koderne er lavet rigtigt og om jeg kan gøre det jeg gør.

<?php
mail("xxx@xxx.dk", "Ny sms-besked", "Tekst:\n" . $_GET["text"] .
"\nAfsender: " . $_GET["sender"] . "\nSMSC: " . $_GET["smsc"] . "\n"); ?>

<?php
header("Content-type: text/xml");
echo "<?xml version='1.0' encoding='ISO-8859-1'?>";
echo "<sms>";
echo "<type>10</type>";
echo "<cost>000</cost>";
echo "<response>Du skrev 10</response>";
echo "</sms>";

echo "<sms>";
echo "<type>20</type>";
echo "<cost>000</cost>";
echo "<response>Du skrev 20</response>";
echo "</sms>";

?>
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2008 - 22:07 #1
Det er ihvertfald ikke wellformed XML du outputter.

Wellformed XML har kun et outer tag.
Avatar billede nitram30 Nybegynder
07. juli 2008 - 21:30 #2
Det blev jeg ikke meget klogere af. jeg ved intet om xml og kodning til sms gateway. så jeg har brug for lidt hjælp til hvordan koderne skal laves, så jeg forstår det.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 22:35 #3
Det er ikke så kompliceret. Se her: http://en.wikipedia.org/wiki/XML#Well-formed_documents:_XML_syntax

Men det arne_v siger er at du ikke må bygge din kode op som du har gjort der. Der mangler en tag som pakker det hele ind. Fx sådan her:

<?php
header("Content-type: text/xml");
echo "<?xml version='1.0' encoding='ISO-8859-1'?>";
echo "<ny_tag>
echo "<sms>";
echo "<type>10</type>";
echo "<cost>000</cost>";
echo "<response>Du skrev 10</response>";
echo "</sms>";

echo "<sms>";
echo "<type>20</type>";
echo "<cost>000</cost>";
echo "<response>Du skrev 20</response>";
echo "</sms>";
echo "</ny_tag>

?>
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2008 - 02:21 #4
Man sender ikke XML til en SMS gateway ved bare at outputte XML.

Jeg gætter på at der skal sendes valid XML enten med HTTP eller via en socket.