Avatar billede simon-h Nybegynder
29. juni 2008 - 18:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra PHP til Flash!

Davs Eksperter!
Dette er helt nyt for mig, så jeg tror mit spørgsmål er ret simpelt!

Hvordan får jeg Flash til at læse og vise fra en PHP fil?

Det skal ende med at flash skal tage udtag fra en database, men først og fremmest, vil jeg gerne bare have flash til at læse min PHP-fil.

Som sagt, er jeg helt ny i at bruge flash sammen med php og mysql, men jeg kunne finde på google, at flash-funktionen jeg skal have fat i, hedder LoadVaribels, og har herefter prøvet at lave dette lille test-eksempel, som jeg i min snævre logik, syns burde virke!

I Flash, har jeg lavet et dynamisk tekstfelt med variabel-navnet: "tekstfelt", og puttet det i et movieclip.

Til movieclippet har jeg givet denne action:

onClipEvent (load) {
    loadVariables("http://min-host.dk/testfil.php", this, "GET");
}

Så har jeg lavet en PHP-fil, tilsvarende ovenstående URL, hvor jeg har givet 3 simple kommandoer:

<?php
$tekst = "Virk dog, for hel.....";
print $tekst;
print "tekstfelt=$tekst";
?>

Når jeg så åbner min SWF-fil, syns jeg umiddelbart mit tekstfelt skulle skrive: Virk dog, for hel.....
Men det gør den ikke... Den skriver intet!

Hvad gør jeg forkert, og er jeg evt. helt gal på den her?
Avatar billede mash Mester
30. juni 2008 - 00:42 #2
jeg vil anbefale at bruge swfobj:

http://blog.deconcept.com/swfobject/

hvilket gør det nemt at "smide" vars over i flash:

<script type="text/javascript">
  var so = new SWFObject("movie.swf", "mymovie", "400", "200", "8", "#336699");
  so.addVariable("variable1", getQueryParamValue("variable1"));
  so.addVariable("variable2", getQueryParamValue("variable2"));
  so.write("flashcontent");
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
30. juni 2008 - 01:13 #3
<ole>

MS er forlængst kommet med en opdatering til IE, hvilket gør SWFObject overflødigt. Det er ganske rart, da library'et bygger på gammel, invalid slamkode fra midthalvfemserne  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. juni 2008 - 07:05 #4
Olebole: Er der aldrig noget som er godt nok til dig ? Alt for en tur med på vejen. :o)
Avatar billede simon-h Nybegynder
30. juni 2008 - 14:50 #5
Jeg fandt fejlen!
Jeg manglede en meget simpel string i mit actionscript, som en fra udvikleren.dk hurtigt spottede :)
Men thanks anyway!
Avatar billede mash Mester
01. juli 2008 - 01:13 #6
hehe invalid 90ér slamkode er da fedt :-)