Avatar billede krukken Juniormester
28. juni 2008 - 13:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Konvertering af produkter

Hej Eksperter,

Jeg skal konvertere mit firmas database, herunder både kunder og produkter. I den forbindelse vil jeg gerne have en relation mellem et gammelt og et nyt produkt. Problemet er, at jeg gerne vil have, at der er to særskildte hierakier; et for det gamle objekt struktur, og et for den nye objekt struktur. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg skal skal lave relationen. Den skal bruges på den måde, at man til enhver tid kan finde ud af, hvilket produkt, der er konverteret til et andet produkt, og tilbage igen. Produkterne har som udgangpunkt en 1:1-relation.

Er der en der har set en smart måde, eller som har en god ide?

På forhånd tak for hjælpen Spørg endelige hvis spørgsmålet er uklart. Jeg er vist bare kørt lidt fast, så enhver hjælpe ville være dejlig:)
Avatar billede bauerdata Nybegynder
28. juni 2008 - 18:12 #1
create table relation (
gammelt_object varchar,
nyt_object varchar
)
Avatar billede krukken Juniormester
16. marts 2010 - 23:10 #2
Jeg kan ikke huske hvordan jeg endte med at gøre det. Jeg lukker dette spørgsmål. bauerdata > sig til, hvis du føler, at du er blevet snydt for point.